Mintegy 1,7 milliárd forintos árbevételt vár az idei évtől a Positive by Hinora Group reklámügynökségi cégcsoport – közölte a Világgazdasággal Hinora Bálint ügyvezető igazgató. Ez 30 százalékos növekedés a tavalyi forgalomhoz képest. A társaság a 15 legnagyobb, nyeresége alapján pedig a tíz legeredményesebb reklámügynökség közé tartozik. Hinora Bálint szerint a bővülés üteme az elmúlt négyéves időszak pozitív fejleményeinek tudható be.
Megfelelő a gazdasági környezet, szélesítettük a szolgáltatásainkat, és a munkaerő megszerzésével sem akadt gondunk
– fogalmazott. A cég harminc főt foglalkoztat főállásban, és csaknem 60 állandó ügyféllel dolgoznak együtt, mint például a Bayer, a Hyundai vagy az Uniqa. A teljes egészében magyar tulajdonú cégcsoport három tagügynökségből áll: a Positive Advertising, a Positive Digital & Social és a Positive PR. Utóbbi kettő újonnan csatlakozott a Hinora csoporthoz. A részben alapítással, részben pedig vásárlás útján történő terjeszkedést november közepén jelentették be.
Magyarországon mintegy ötezer olyan céget tartanak nyilván, amelynek főtevékenységi körében szerepel a reklámügynökségi szolgáltatás. Közülük alig 500 vállalat bonyolít le százmillió forint feletti éves forgalmat. A szektorban milliárdos árbevételt elérő vállalatok kifejezetten nagynak számítanak, ezek nagyobb részének nemzetközi tulajdonosi háttere van.
A reklámszövetség összesítése szerint az elmúlt évben megközelítette a 241 milliárd forintot az összes reklámköltés, ez 11 százalék feletti növekedés 2016-hoz képest. Ezen belül az állami költések 34 százalékkal ugrottak meg. A tavalyi reklámtortából a legnagyobb szeletet az online felületek értékesítése adja a maga 77 milliárdos forgalmával. Hinora Bálint ennek kapcsán úgy értékelt, hogy a magyar piac összességében kicsi, és az állam kifejezetten sokat költ kommunikációra. Szerinte a szaktudással nincsen probléma, a magyarok különösen kreatívak. Kiemelte, hogy a nemzetközi mellett számos magyar márka fizet professzionális marketingtevékenységért, erre a magyar kkv-szektor is nyitott lenne, de nincs pénze arra, hogy komolyabb ügynökségeket fizessen meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.