Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám a médiatanács által elfogadott tanulmány szerint – közölte Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatóság.
A hatóság
35 televízió idei első félévének műsorkínálatát vizsgálta, melyben 2551-féle új hirdetést 1,3 millió alkalommal ismételtek, ami csaknem megegyezik a 2017 hasonló időszakában mért eredményekkel.
A legtöbb új reklámot az általános szórakoztató csatornák szerkesztették adásba, például a Viasat 3, a Cool Tv vagy a Comedy Central. A 2017 januárja és júniusa közötti időszakkal összevetve jelentősen több új reklámot mutattak be az országos kereskedelmi csatornák – az RTL Klub és a TV2 –, és az összes csatornatípussal egybevetve a tavalyi 20,6 százalékhoz képest idén 32,4 százalékos részesedést értek el.
A reklámok 40,8 százaléka termékeket, 59,2 százaléka szolgáltatásokat népszerűsített, a korábbi évekkel összehasonlítva megállt a termékek részesedésének növekedése. A szolgáltatások több mint fele a kereskedelmi szektor reklámfilmjeiből állt.
Még a megelőző időszakokban tapasztalt alacsony értékekhez képest is visszaesett a kiskorúakat célzó szpotok részaránya: a 2017 első félévi 3,9 százalékról 2,4 százalékra. A jelenség összefügghet azzal, hogy az M2-n már nem sugároznak reklámokat. Az ilyen típusú hirdetések 97 százalékán az RTL Klub és a Minimax osztozott, 82 százalékuk játékokat népszerűsített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.