Izgalmakat és megnyugvást hozott az idén 5000 forint felett is járó, de azóta folyamatosan szakadó Waberer’s-részvény piacára a november végi, december eleji időszak:
a 2000 forintos történelmi mélypontról már 19 százalékot emelkedett az árfolyam.
Pedig nem indult jól a múlt hónap, a társaság a harmadik negyedévben is veszteségről számolt be, az árfolyam pedig a Waberer’s nettó tárgyi eszközeinek állományértékét közelítő mélységbe zuhant. A végül sikeres felpattanást technikai részvényelemzési indikátorok is előrevetítették, de fundamentális érvek is szóltak mellette.
Némi meglepetést okozva a megszokottnál lassabban követte csak a dízelüzemanyag árcsökkenése a kőolaj jegyzésének drasztikus zuhanását, de összességében ez volt az a tényező (és ennek hatása a jövedelmezőségre), amely megálljt parancsolt a Waberer’s-részvények esésének, és a mélyponthoz képest komoly emelkedést hozott – mondta Miró József, az Erste Befektetési Zrt. vezető stratégája.
Jó hír a Waberer’s szempontjából, hogy a dízelár további csökkenése várható, miután a lokális csúcsról a kőolaj ára 32, a gázolajé csupán 26 százalékkal esett, a fuvarcég esetében pedig a munkaerő-kiadások mellett az üzemanyag a legnagyobb költségtétel.
A cég részvényei pontosan akkor váltottak emelkedésbe, amikor november utolsó hetében a dízel tonnánkénti, dollárban jegyzett ára meredek esésbe fordult – tette hozzá Miró József.
Az üzemanyagár-változást a Waberer’s egy-hat hónap csúszással tudja érvényesíteni a megrendelői felé, ezért az Erste vezető elemzője a marzsok növekedésére számít, ami az évzáró negyedévben is megmutatkozhat majd. Miró emlékeztetett rá, hogy a Waberer’s számos versenytársa ellentétes árazást használt 2018-ban, gyakorlatilag lenyelték az idén drasztikusan (15-20 százalékkal) emelkedő üzemanyagköltségeiket, így az év nagy részében a Waberer’shez képest valamivel olcsóbban szállítottak.
Ezzel is magyarázható, hogy a magyar speditőrcég havi kamionkihasználtsága 10 százalékkal 10 ezer kilométerre csökkent, holott a Waberer’s sem teljes mértékben hárította át a magasabb költségeket a megbízókra, csak 5-7 százalékkal emelte a fuvardíjait.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.