Sokba kerül eddig a február 1-jén bejelentett vezérigazgató-csere a Waberer’s részvényeseinek, a szállítmányozó papírjaival aznap még 2230 forintos áron kereskedtek, alig két hétre rá pedig 13 százalékkal alacsonyabban. A (történelmi) mélypont február 11-én következett be, 1860 forinton is született adásvétel, tegnap ennél magasabban, 1960 forinton zárult a kereskedés. A részvényesek mellett az elemzők egy része is elvesztette bizalmát a Waberer’s-papírok iránt: legutóbb a Renaissance Capital 4667 forintról 2810 forintra vágta vissza célárát.
A február eleji vezérigazgató-váltás óta eladói nyomást látunk a Waberer’s-részvény piacán
– mondta a Világgazdaságnak Miró József, az Erste Befektetési Zrt. vezető stratégája. A befektetők Lajkó Ferenc lemondását vélhetően úgy értelmezték, hogy nem sikerült teljesíteni a negyedik negyedévre várt fordulatot, vagyis azt, hogy két veszteséges negyedév után a Waberer’s nyereséggel zárhatta az október–decemberi időszakot – magyarázta a vezető elemző. Nem hozott érdemi megnyugvást a részvény kereskedésében a fuvarozócégnek a kamiongyártók elleni kártérítési keresetéről adott helyzetjelentése sem, amely különben rendkívül nagy összegre, 48,7 millió euróra, azaz 15 milliárd forintra rúg.
„Kétesélyes az ügy kimenetele, mint ahogy az is, hogy ez a jelentős összeg mikor lehetne realizálható a Waberer’snél” – véli az Erste vezető stratégája, hozzátéve, hogy a kártérítési pernek óriási a jelentősége, mivel egy részvényre vetített hatása mintegy 400 forintra becsülhető, ami a jelenlegi árfolyam csaknem ötöde. A tavalyi harmadik negyedévet 2,7 millió
euró veszteséggel zárta a társaság, a záró negyedév számai március 19-én érkeznek.
Mérföldkőnek és nagy győzelemnek tekinthető a Waberer’s és a kamiongyártók közötti jogi eljárásban, hogy a hazai fuvarozócég úgynevezett megállapítási keresetét jóváhagyta a választott müncheni bíróság
– értékelte a fejleményeket a Világgazdaságnak Polauf Tamás, a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda partnere. A kártérítési ügy végleges kimenetelének időpontját nagyon nehéz megbecsülni – tette hozzá –, mivel a kamiongyártók kartellezési ügyében a hírek szerint a bíróságon három tonna iratanyag vár feldolgozásra. Egyelőre alig születtek peren kívüli megegyezések az ügyben; a Waberer’s mellett olyan károsultak állnak sorban, mint a Bundeswehr vagy a Deutsche Bahn. A felperesi bizonyítás nem könnyű Polauf Tamás szerint, mivel azt kell modellezni, hogyan alakultak volna az árak a kartell piactorzító hatása nélkül. Szinte biztosra veszik a CHSH szakértői, hogy az alperesek azt próbálják majd bizonyítani, hogy a Waberer’st ugyan érhette kár, de a torzított beszerzési ár hatását továbbhárította az ügyfeleire.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.