Idén is közzétette globális 500-as listáját a Brand Finance, amely az egyes vállalatok márkaértékét veti össze egységes szempontok alapján. A versenyfutást tavalyhoz hasonlóan az Amazon nyerte, mintegy 188 milliárd dollárra rúgó márkaértékével ellépett az üldözőitől. Bár az IT-szektor és bankok által uralt márkaérték-listán a márka erősség szerinti számítás tekintetében kevés az európai szereplő, az első két helyet mégis az olasz Ferrari és a magyar leányvállalattal is rendelkező orosz Sberbank foglalja el.
Az egyes márkák értékét több mint húsz éve összevető listát ezúttal is a techcégek uralják.
A győztes Amazont az Apple, a Google és a Microsoft követi, de a Facebook is a top10 táborát gyarapítja.
Az első tízből hét vállalat az Egyesült Államokból indult útjára, de az erősödő keleti befolyásról árulkodik a Samsungon kívüli két kínai pénzpiaci szereplő jelenléte.
A legnagyobb emelkedést szintén egy távol-keleti vállalat, a Netflix kínai vetélytársának szánt iQiyi könyvelhette el, ami egy év alatt több mint megháromszorozta értékét. A két ország dominanciája a teljes ötszázas listán meghatározó, cégeik teszik ki a szereplők kétharmadát.
Ami az iparági bontást illeti, az IT-szektort a bankok, a telco és az autóipar követi az 500-as listán.
A Brand Finance összeállított egy másik listát is. Az egyes márkák erősségét vizsgálva olyan tényezőket vett számításba, mint a marketing-tevékenység, az ügyfélkötődés, vagy éppen az üzleti teljesítmény. Ebben az összevetésben világszerte
Az orosz gyökerű bank nemcsak a kiemelkedő üzleti számainak, hanem a jó ügyfélvéleménynek és a jelentős mértékű technológiai fejlesztéseinek köszönheti előkelő helyét.
A Brand Finance elkészítette a legsikeresebb vezetők listáját is. Itt Jeff Bezos a győztes, az Amazon vezére nem mellékesen a világ leggazdagabb embere is. Őt követi a listán Akoi Toyoda (Toyota), dobogós még Bernard Amault (LVMH – Louis Vuitton), míg az Apple-vezér Tim Cook a negyedik helyet csípte meg, Mark Zuckerberg pedig a 15. lett.
A Brand Finance nemzetközi szervezet 1996 óta állítja össze a vállalatok márkaértékét vizsgáló globális 500-as listáját, olyan szempontok alapján, mint a marketing és üzleti teljesítmény, a munkáltatói kép és a vállalati reputáció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.