A Coca-Cola részvényei az idén 4 százalékkal estek, miközben a Dow Jones és az S&P 500-as index 12 százalékkal, a nagy rivális, a Pepsi árfolyama pedig 6 százalékkal erősödött. Holott a Coke, mint mindig, mindent megtesz a sikerért, most dobta piacra az új narancsos-vaníliás ízű kólát, a csökkentett energiatartalmú Diet Coke-ból is különböző ízesítésű új verziókkal jelenik meg, a Coke Zerót pedig Coca-Cola Zero Sugarré nevezte át.
A cég felvásárolta a brit Costa Coffeet 5 milliárd amerikai dollárért, megszerezte a Glaceau Smartwater, valamint az Honest Tea vállalatot. Forgalmazási szerződést kötött a Fairlife tejmárka tulajdonosával, és 20 százalékos részesedésre tett szert a Monster Beverages üdítőital-gyártó cégben is. Aktív akvizíciós politikájával a Coca-Cola Corp. rendkívül diverzifikált termékszerkezetet alakított ki, de minden az italok körül forog.
Részben éppen emiatt a konszern profitja a következő néhány évben az elemzők szerint átlagosan mindössze évi 5 százalékkal bővülhet. Idén a terjeszkedés és az erős dollár miatt csökkenhet a társaság nyereségrátája – mondta a CNN-nek Caroline Levy, a Macquarie Research elemzője.
A Pepsi ezzel szemben sikeresen tört be a snacküzletbe. A Frito-Lay integrálásával olyan márkákhoz jutott, mint a Doritos, a Cheetos és a Sun Chips. A csipszek értékesítése pedig az utóbbi években rendre gyorsabb ütemű bevétel- és profitnövekedést produkált, mint az italok forgalmazása.
A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.