Elkészült a Mapei Kft. új gyártóüzeme Sóskúton.
A ma átadott 2,8 milliárd forintos beruházás eredményeként az építőipari ragasztókat és építőkémiai termékeket előállító vállalat megduplázza, 55 ezer tonnáról 110 ezer tonnára növelheti magyarországi gyártókapacitását.
Emellett a betonadalékszer gyártás egy 8 ezer tonnás speciális keverőgéppel bővült. Az új termelőüzem a 2002-ben zöldmezős beruházás keretében megépült első ütem bővítése.
A gyárépítés létjogosultságát jelzi, hogy a Mapei Magyarország forgalma tavaly a rekordokat döntő építőipari ágazatot is felülmúlva, a tervezett 16 százalék helyett 30 százalékkal nőtt, ezáltal meghaladta a 16,4 milliárd forintot.
Mára a Mapei Magyarország Kft. a 2,4 milliárd eurós forgalmú, világszerte 81 leányvállalatot magában foglaló nemzetközi vállalatbirodalom legeredményesebb, ráadásul a legtöbb innovációs ötlettel szolgáló tagjává vált – közölte Veronica Squinzi, a Mapei csoport globális igazgatója. A sóskúti beruházás elkészültének apropóján rendezett nemzetközi sajtótájékoztatón elhangzott, hogy miután a társaság új leányvállalatokat vásárol, mára a világ szinte minden építkezésén jelen van.
A cég öt földrészen 81 gyárat működtet, és 87 leányvállalata van 56 országban. Az olasz nagyvállalat a helyi jelenlétben, a helyi piacismeretben, a helyi tapasztalatokban hisz, a helyi csapatnak köszönheti az igényekhez alkalmazkodó kínálatot.
Marco Squinzi, a nemzetközi cégcsoport kutatásért felelős igazgatója szerint mindezek miatt működtetnek világszerte már 31 kutatóközpontot a termékfejlesztésekre.
Növelték a kutatás-fejlesztésben dolgozók és folyamatosan növelik a kutatóközpontok számát, miután a kutatás-fejlesztésre, az iparági innovációkra óriási igény, és komoly kereslet mutatkozik.
A Mapei sóskúti gyárában állt munkába Sofia, a rakodó robot, jelezve, hogy egyre több munkafolyamatot tudnak és fognak majd a cégek a gyártásban és a kivitelezésben is automatizálni. Markovich Béla, a Mapei Magyarország ügyvezető igazgatója a szakképzés, és a szakmunka elismerése érdekében kifejtett erőfeszítéseikről beszélt. Tájékoztatása szerint
tavaly 7,3 ezer szakembert képzett ki a vállalat, miközben 11,3 millió e-mail-ben, posztban és hirdetésben tájékoztatta a felhasználókat a korszerű építési megoldásokról és a modern építőanyagokról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.