Március közepétől megváltozik a homeopátiás szerek gyógyszertári kiszolgálása – közölte a Világgazdasággal Hankó Zoltán, a Magyar Gyógyszerészi Kamara (MGYK) elnöke.
A patikában a termék mellé tájékoztatót kell adnia a gyógyszerésznek, amelynek tartalmaznia kell egyebek között, hogy „a homeopátiás készítmények hatásossága a hagyományos (allopátiás) gyógyszerekéhez hasonló klinikai vizsgálatokkal általánosan nem igazolt.
A homeopátiás gyógyszer szedése nem helyettesíti az orvossal történő konzultációt, és ha a beteg tünetei súlyosbodnak, arról tájékoztassa orvosát, gyógyszerészét.”
A tájékoztató szövegre Hankó Zoltán szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a gyógyszerészszakma, a Magyar Homeopata Orvosi Egyesület és a gyógyszergyártók is rábólintottak. A MGYK megállapodott az ágazatban dolgozó hat-hét gyógyszertári rendszergazdával, hogy fejlesztik és frissítik a patikai szoftvereket március közepéig. Hankó Zoltán hozzátette, hogy a szövegtől valamennyire eltérhetnek a patikák. Az egyik megoldás, hogy a homeopátiás gyógyszer kiszolgálásakor a blokkon szerepeljen a tájékoztató szöveg, de a gyógyszertár más módszert is választhat az ajánlásban szereplő írásos tájékoztató átadására.
A homeopátiás készítményeket használók aránya országonként változó,
Magyarországon a lakosság 2–4 százaléka használt már homeopátiás gyógyszert
– derül ki a Homeopátiás és Antropozofikus Orvosi Termékek Európai Szövetségének adataiból. Belgiumban, Litvániában és Svájcban a lakosság 7–10 százaléka vásárol homeopátiás terméket a patikákban, Ausztriában, Franciaországban és Németországban az arány eléri a 11–13 százalékot.
A homeopátiás gyógyszereket gyártó, franciaországi székhelyű Boiron nettó árbevétele 2016 és 2018 között 1,021 milliárd forintról 993,4 millióra csökkent – közölte a cég a Világgazdasággal. A betegek általában 800–1800 forint közötti összeget fizetnek egy termékért.
A teljes cikket a keddi Világgazdaságban olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.