Idén 40 éves a CIB-csoport, a banknak olyan környezetben kell működnie, ahol a változások felgyorsultak – mondta a társaság 2. új koncepciós fiókjának megnyitóján Simák Pál, a CIB Bank vezérigazgatója. A szakember emlékeztetett:
az első új koncepciós irodát a bank anyacége az Intesa SanPaolo 2015-ben avatta fel.
Magyarországon a Westendben létesült iroda a 2. új koncepciós fiók a tavaly a Szent István körúton megnyílt egység után.
A 67 egységből álló fiókhálózat átalakítása során a hálózat 25-30 százalékát akarják 4 éven belül új koncepciós fiókká alakítani. Az Intesa 4 év alatt 55 millió eurót költ a nemzetközi hálózatának megújítására, ebből 10 millió jut a magyar leánybankra.
Az új struktúra az ügyfélélményt és az ügyfélközpontúságot helyezi előtérbe, ezért a kiszolgálási modell is teljesen átalakult – a tanácsadást helyezik a központba, a tranzakciós ügyleteket egyre inkább a digitális térre helyezik
– mondta Simák Pál, a CIB Bank vezérigazgatója
Ez utóbbi kapcsán a szakember emlékeztetett: a személyi kölcsönök felét már digitális úton igénylik, s 20 százalékuk mindezt már mobilon igényli – jelezte a vezérigazgató, aki szerint új szolgáltatásként már korábban nem CIB-es ügyfelek is igényelhetnek így kölcsönt.
A személyi hitelek eredményessége is hozzájárult ahhoz, tavaly a bank hitelállománya 12 százalékkal nőtt, s a CIB összességében 13,7 milliárdos adózott nyereséggel tudta zárni a 2018-as évet, ezen belül már kisebb részt tett ki a céltartalék-felszabadítás. Simák Pál jelezte, ez a 3. nyereséges év volt a mérlegtisztítás után. Szavai szerint tavaly nőtt először – több, mint 10 százalékkal – a mérlegfőösszeg, s mind a kamat-, mind a jutalékbevételek emelkedtek. A CIB-nél a 90 napon túli nem fizető hitelállomány összességében 1,9 százalékra csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.