A múlt évben csaknem hétmilliárd forintra növelte konszolidált árbevételét a kelet-közép-európai térség egyik meghatározó magánvasúti csoportja, a CER Cargo Holding SE. A mintegy 300 millió forintos adózás előtti eredménye azonban három okból elmaradt a várttól: a CER új dolgozók felvételével és képzésével készült fel egy elnyerni kívánt megbízás teljesítésére; magához vont számos olyan tevékenységet, amelyekkel korábban alvállalkozókat bízott meg; végül az is pluszkiadásokat okozott, hogy a vágányzárak miatt egyes fuvarokat kerülőkkel kellett megoldani – ismertette Kukely Márton, a csoport vezérigazgatója.
A CER 2018-ban mintegy négymillió tonna árut továbbított az egy évvel korábbi 3,4 millió tonna után, a bruttó árutonna-kilométerben mért teljesítménye pedig 698,4 millióról 915,6 millióra nőtt. Mindkét mérőszám értéke 2014 óta emelkedik, a május végéig összesített adatokból arra lehet következtetni, hogy a teljesítmény az idén még nagyobb lesz.
Nem veti vissza a tevékenységünket az európai gazdaság lassulása, mert nem vagyunk aktívak a legsérülékenyebb szegmensekben, például az autógyártásban, amelyben éppen most igyekszünk megbízáshoz jutni
– mondta a Világgazdaságnak Kukely Márton. Ha csökkennének is valamely területen a feladatok, azt ellensúlyozzák egyebek között a trafószállítások vagy a vegyipari fuvarok.
A CER-nek egyébként is az a stratégiája, hogy abba fektet pénzt, amiben hisz, ezért döntött 2014-ben a saját vontatópark kialakításáról is.
Tizennyolc saját és néhány bérelt mozdonyt használ, idővel az utóbbiakat is kiváltaná.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.