BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Lidl meglepő magyarázatot adott a 99 forintos dinnyéire

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) többször is kritizálta a Lidlt alacsony görögdinnyeárai miatt, az áruházlánc reagált a bírálatokra.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szerint a Lidl 99 forintos kilónkénti dinnyeárai ugyanúgy ártanak a gazdáknak, mint a vásárlóknak. A kamara szerint nem lehet 99 forintért minőségi magyar görögdinnyét termelni, valamint csak vevőcsalogató reklámfogásnak vélik a német áruházlánc alacsony árait – olvasható a Menedzsment Fórum oldalán.

Fotó: MTI/Komka Péter

A Lidl a gazdák kérését teljesíti csak

A Lidl válaszolt a NAK kritikáira, melyet változtatás nélkül közzéteszünk:

„A Lidl Magyarország a dinnyeeladást tekintve is a vásárlói igények maximális kiszolgálására törekszik, ezzel együtt stratégiai döntése, hogy kiemelt hangsúlyt helyez a magyar beszállítók, így a magyar dinnyetermelők támogatására, ezzel is segítve a hazai dinnyeágazat helyzetét.

A Lidl Magyarország hosszútávú stratégiai együttműködést alakított ki minden magyar beszállító partnerével, akiknek külpiacokon is lehetőséget biztosít termékeik értékesítésére. Az áruházlánc a dinnyeszezonban 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozik együtt, célja immáron hetedik éve ugyanaz kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt.

Az elmúlt napokban a Lidl minden dinnyebeszállító partnere arra kérte az áruházláncot, hogy a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében nyújtson támogatást, melyhez az akciós és az exporttevékenységet egyaránt támogató átadási áraikat ajánlották fel. A Lidl Magyarország ez alapján csökkentette a görögdinnye kilogrammonkénti árát 99 forintra, melynek köszönhetően a vállalt beszállító partnerei nagyobb mennyiségben tudtak dinnyét értékesíteni más Lidl országok részére is.

A Lidl Magyarország és a Nemzeti Agrárkamara célja közös abban, hogy kiváló minőségű, megfelelő mennyiségű magyar görögdinnye kerüljön hosszútávon a hazai és külföldi áruházakba, így a vásárlók asztalára. Ennek feltétele a korrekt, a fejlődést biztosító megállapodások megkötése a termelőkkel és kereskedőkkel egyaránt, mert ez szolgálja a vásárlók érdekét is. A Lidl Magyarország szeretné kiemelni, hogy átérzi és vállalja az ebben való felelősségét.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.