Az év első hat hónapjában az RTL Klubon és a TV2-n összesen mintegy 18 ezer termékmegjelenítés szerepelt, a növekedés 15 százalékos az előző év azonos időszakához képest – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által frissen közzétett tanulmányból. A felmérés az országos kereskedelmi televíziók első fél évben sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban előforduló termékmegjelenítéseket vizsgálta. A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint a közszolgálati Duna TV volt, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a Duna World, az M4 Sport, a Sport1, a Sport2, a Story4 és a Viasat3.
A vizsgált csatornák együttesen mintegy 17,4 ezer órányi műsoridejében 1038 cég összesen majdnem 68,5 ezer szponzorüzenete jelent meg.
Az adatokat 2018 azonos időszakával összevetve azt láthatjuk, hogy a Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt a támogatói aktivitás: az előbbinél a tavalyi első fél évben 5520, az idei első fél évben pedig 6086 reklámfilm került adásba. Az utóbbinál 18,5 ezerről 20 ezer fölé nőtt a hirdetések száma ebben az időszakban. Ezzel szemben a TV2-nél 44 ezerről 39 ezerre esett vissza a reklámozás.
A legtöbb (2298) termékmegjelenítés 2019 januárja és júniusa között az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, ezt követte a német hátterű csatorna Fókusz és Drága örökösök produkciója. A Vida József bankár érdekeltségébe tartozó TV2 reklámokkal leginkább tarkított műsora a Bezár a bazár! volt, amelyben 886 hirdetés futott, ezzel pedig a negyedik helyen áll az NMHH listáján. A legtöbb szponzorüzenetet viszont már a TV2 időjárás-jelentésében mutatták be, csaknem 16 ezret.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.