Nőtt a PSA francia járműgyártó negyedéves bevétele elsősorban a városi terepjáró modelljei iránti keresletbővülés hatására, ugyanakkor teljes járműpalettáját tekintve csökkent az eladott autók száma.
A PSA-csoport – amelynek brandje a Peugeot, a Citroen, a DS Automobiles, az Opel és a Vauxhall – szerdán azt közölte, hogy bevétele a szeptember végével záródott három hónapban éves összevetésben 1 százalékkal, 15,6 milliárd euróra nőtt.
A járműgyártó 674 ezer autót értékesített a negyedévben, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyi azonos időszakhoz képest. Ebben szerepet játszott, hogy Kínában 41 százalékkal zsugorodtak eladásai, részben az ázsiai ország gazdasági növekedése lassulásának következményeként, aminek a hatására általában is csökkent az autók iránti kereslet.
A PSA azt közölte, hogy Európában 0,1 százalékponttal sikerült növelnie piaci részesedést a harmadik negyedévben.
A PSA előrejelzése szerint a világ valamennyi vezető autópiaca zsugorodik idén: Európában az eladások 1 százalékkal, Latin-Amerikába 5 százalékkal, Kínában 7 százalékkal, Oroszországban pedig 2 százalékkal csökkennek. A PSA júliusban Oroszország esetében még kétszázalékos eladásnövekedéssel számolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.