A vállalkozói létforma továbbra is népszerű Magyarországon, a fiatalok a legmotiváltabbak a saját vállalkozás elindítására. Még szabadidejükből is áldoznának és üzleti ötletük is lenne, de a bukástól való félelem és a kezdőtőke hiánya hátráltatja leginkább őket.
Többek között erről esett szó a FIVOSZ Fiatal Vállalkozók Hete november 20-i kerekasztal-beszélgetésén, ahol az Amway Globális Vállalkozói Jelentés legutóbbi eredményei mellett a közvetlen értékesítés, mint népszerű vállalkozási forma is terítékre került.
A beszélgetés első témája az Amway Globális Vállalkozói Jelentése volt, mely a vállalkozói környezet és a vállalkozói hajlandóság változásait követi nyomon. Az Amway kutatásából kiderül, a vállalkozói létforma továbbra is népszerű itthon és külföldön is. Magyarországon – összhangban a globális tendenciákkal – a fiatalok a legmotiváltabbak, a 35 év alattiak számára a leginkább vonzó (46 százalék) a vállalkozói létforma az eredmények alapján.
Az Amway AGER kutatásának fókuszában minden évben más kiemelt téma áll. A legutóbbi felmérés egyebek mellett arra is választ adott, milyen külső és belső tényezők segíthetik, vagy éppen hátráltathatják az embereket abban, hogy önálló vállalkozásba kezdjenek.
Az adatokból kiderült:
ha céget alapítanánk.
Viszont ami leginkább visszatart bennünket a vállalkozástól, az az, hogy kevesen vállaljuk a bukás kockázatát (14 százalék) és kevesen (12 százalék) tartjuk magunkat képesnek arra, hogy előteremtsük a vállalkozáshoz szükséges kezdőtőkét
És vajon milyen hatással vannak a külső tényezők, a gazdasági környezet a vállalkozói hajlandóságra? A felmérésből kiderül: a megkérdezettek negyede szerint a vállalkozáshoz szükséges technológiák itthon is elérhetőek, de kevesen gondolják úgy, hogy érthető adórendszer (14 százalék) és támogató oktatási rendszer (13 százalék) állna rendelkezésre a vállalkozóvá váláshoz. Még ennél is kevesebben vannak azok, akik szerint megfelelő a hazai gazdasági helyzet (10 százalék) és a jogszabályi környezet (9 százalék) a cégalapításhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.