Japán legnagyobb keresőoldala és üzenetküldő alkalmazása az anyavállalataik által elfogadott megállapodás alapján egyesülnek – írja BBC.
A Yahoo Japan – amely a Yahoo! amerikai netes cég és a SoftBank japán telekommunikációs cégek közös vállalataként alapítottak – az ország legnagyobb keresőoldala, beleértve az e-kereskedelmet és online banki megoldásokat is. A Line a legnagyobb üzenetküldő alkalmazása, Délkelet-Ázsiában és Tajvanon is népszerű. Az elemzők szerint az egyesülés elősegítheti Japán más óriásvállalatival a kiélezettebb versenyt.
A Yahoo Japan már régóta a szolgáltatások széles skáláját kínálja, de sok versenytársától még elmarad. Ez nagyon nagy fejfájást és fenyegetést jelentene az olyan versenytársak számára, mint az NTT Docomo és a Rakuten
– mondta Seijiro Takeshita a Shizuoka Egyetemen.
Bár a Google uralkodó keresőmotor az Egyesült Államokban és Európában, a Yahoo pedig az ázsiai szigetországban a legnépszerűbb. Több mint 50 millió ember látogatja a Yahoo Japan oldalát havonta. A cég már nem kötődik az amerikai anyacéghez, mivel az 2018-ban eladta a részvényeit.
A Line a dél-koreai Naver társaság tulajdonában van és körülbelül 80 millió felhasználója van Japánban, Délkelet-Ázsiában, és Tajvanon. Az elmúlt években a Yahoo Japan anyavállalata, a Softbank milliárdokat fektetett be elsősorban ázsiai székhellyel bíró tech-társaságokba. A megállapodás meghatározó szereplővé teheti a céget a japán pénzügyi szolgáltatások piacán is. A Softbank már rendelkezik saját fizetési szolgáltatással, a PayPayvel. Ezzel a szerződéssel viszont kiküszöbölheti a Linepay-t, amelyet számos versenytársa használ.
Úgy gondolom, hogy több változást hozó esemény folytatódik még a jövőben
– fejezte be mondandóját Takeshita.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.