2022-re az ételkiszállítás 75,9 milliárd dolláros üzletággá válik, ez háromszorosa a 2011-ben nyilvántartott 23,2 milliárd dolláros összegnek a Cowen & Company jelentése szerint. Bár az üzletág virágzik, mégis komoly problémákkal kénytelen szembesülni – írja az Origo a Business Insider cikke nyomán.
Fred LeFranc, az éttermekkel foglalkozó tanácsadó cég, a Results Thru Strategy ügyvezető igazgatója szerint idén az éttermeknek rendezniük kell az ételkiszállítási stratégiájukat, jelenleg az ágazaton belül erre helyezik a legnagyobb hangsúlyt, annak ellenére, hogy az eladásoknak még elenyésző részét képezik.
A McDonald's vagy a Chipotle három számjegyű növekedésről számoltak be az ételszállítással kapcsolatban.
A szállítási vállalatoknak pedig gondolniuk kell a profit növelésére is. A Grubhub részvényei tavaly 30 százalékkal estek, az Uber Eats több piacról is kivonul, míg a Postmates elcsúsztatta tőzsdei debütálását. A nagy étteremláncok pedig a díjak csökkentése miatt a szerződések újratárgyalásán morfondíroznak, és valószínűsíthetően véget ér az exkluzív partnerségi megállapodások korszaka is.
A McDonald's korábban kizárólag az Uber Eats-el szállította ki ételeit, azonban idén partneri megállapodást kötött a DoorDash és a Grubhub vállalattal is.
LeFranc elmondta, hogy a jelenlegi kiszállítási rendszer gazdaságtalan, és ezért nem is fenntartható.
A kézbesítés költséges folyamat: fizetni kell a sofőrnek, valamint a kiszállító cégeknek működési költséget is kell fizetni. A szakértő szerint várhatóan többet kell kérni a kiszállított ételért. A drónok vagy robotok használata csökkentheti a díjakat, azonban bevezetésük hosszú időt igényel és magas a működési költségük is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.