BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éjjeli műszakban is jár majd a metró

Ismét meghosszabbítja a menetrendet a Budapesti Közlekedési Központ. A módosítás a karbantartást biztosan akadályozza, és az is kérdés, hogy van-e erre igény az utasok részéről.

Többszöri csúszás után eldőlni látszik, hogy március 13-tól hajnali két óráig közlekednek a budapesti metrók hét végén – értesült a Világgazdaság.

Az intézkedés egyelőre a 2-es és a 4-es vonalat érinti péntekenként és szombatonként.

Az M3-ason a folyamatban lévő rekonstrukció miatt nem lép életbe a meghosszabbított menetrend, és az M1-es kisföldalatti is megússza az üzemidő meghosszabbítását.

Lapunknak az ügyre rálátó források arról beszéltek, hogy a kezdeményezés a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-től (BKK) indult, az intézkedésnek pedig a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) sikertelenül próbált ellenállni.

A változtatás a Világgazdaság értesülése szerint mintegy 1,5 milliárd forintba kerül, a költséget a BKK pluszfinanszírozásként megpróbálta kijárni a fővárosnál, azonban a Városháza, arra hivatkozva, hogy a hatékonyságnövelés pénz nélkül is megvalósítható, nem adott pénzt.

A BKV ezek után legalább azt szerette volna elérni, hogy a szükséges átszervezésekhez több idő álljon a rendelkezésére. Ez részben sikerült, úgy tudjuk, eredetileg márciustól élesedett volna az új rendszer.

Fotó: MTI – Kollányi Péter

A metró hosszabb nyitva­tar­tá­sá­ban nem csak az infrastruktúra működtetése kerül pénzbe, extra munkaerőt is be kell állítani. A metróüzemágban a járművezetők nem túlórázhatnak, így e területre több dolgozót kell felvenni. Karbantartóból is többre lesz szükség, mivel csökken a hibák kijavítására rendelkezésre álló idő.

A Világgazdaság információja szerint az érintett napokon hajnali fél 3-nál korábban nem lehet levenni a feszültséget a pályáról, így nem kezdődhet meg a vonalgondozók – ők ellenőrzik a sínek állapotát – munkája.

Viszont ahhoz, hogy a reggeli fél ötös nyitáshoz a helyükre érkezzenek a vonatok, háromnegyed négykor már ismét áram alatt kell lenniük a sínpároknak. Vagyis mivel hétvégente minimális ellenőrzésre lesz csak lehetőség, a hét többi napján kell elvégezni a javításokat.

A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság keddi számában

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.