Kínában több mint öt éve legalacsonyabb szintjére esett az olajfeldolgozás a lanyhuló kereslet következtében, miközben újabb külföldi cégek jelezték, hogy a vártnál gyengébb eredményeket várnak a folyó negyedévre a koronavírus hatásai miatt.
A Bloomberg ágazati forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy Kínában az olajfeldolgozók napi termelése mintegy 10 millió hordóra, 2014 óta a legalacsonyabb szintre süllyedt, 25 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál.
Február elején napi 11,4 millió hordó, egy évvel ezelőtt pedig még napi közel 13 millió hordó kőolajat dolgoztak fel Kínában.
A koronavírus visszavetette az autós forgalmat Kínában, aminek a következtében csökkent a benzinkereslet, miközben a turizmusra gyakorolt egyik hatásaként megcsappant a repülőgép-üzemanyag, a kerozin iránti igény is.
A Procter & Gamble és a Coca-Cola is csatlakozott azoknak a cégeknek az egyre hosszabb listájához, amelyek arra számítanak, hogy a koronavírus miatt a vártnál gyengébb negyedévet zárhatnak.
A Procter & Gamble azt közölte, hogy csökken a forgalma Kínában, részben amiatt, hogy a boltok egy része csak korlátozott ideig tart nyitva, sok üzlet pedig ki sem nyit.
A szállítási láncban történő fennakadások veszélyeztethetik a Procter & Gamble néhány termékének biztonságos gyártását. Az amerikai székhelyű vállalatnak 387 kínai beszállítója van, Kínából több mint 9 ezer különböző alapanyagot vásárol.
A világ vezető fogyasztásicikk-gyártója jelezte, hogy a koronavírusnak „komoly” kedvezőtlen hatásai lehetnek a március végével záródó harmadik pénzügyi negyedévének nyereségére és forgalmára.
A cég ugyanakkor leszögezte, hogy nem változtat éves nyereségével és bevételével kapcsolatos előrejelzésén.
Egy másik amerikai cég, a Coca-Cola közölte, hogy teljesíthetőnek tartja idei célkitűzéseit, de elismerte, hogy az első negyedévi eredményei gyengébbek lesznek a vártnál.
A világ legnagyobb üdítőital-gyártója azt közölte, hogy a március végével záró három hónapban a cég adózott eredménye a tervekhez képest 1-2 centtel kisebb lesz, bevétele pedig 1-2 százalékkal elmarad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.