Elutasította a Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt. (FKF) 2020-ra vonatkozó 9,5 százalékos béremelési ajánlatát a Helyiipari és Városgazdasági Dolgozók Szakszervezetének (HVDSZ 2000) a társaságnál működő alapszervezete a múlt hét közepén – értesült a Világgazdaság. Lapunk információi szerint a felek eddig három tárgyalási körön jutottak túl, ezalatt a menedzsment elsősorban a tervezett jövedelemnövelés elveit vázolta fel, egyebek mellett például az FKF-nél is hangsúlyt helyeznének a szenioritásra.
A 9,5 százalékról szóló javaslat az első konkrét, összegszerű előterjesztés volt a vállalatvezetés részéről, de a HVDSZ 2000 képviselői a munkavállalók idei 15 százalékos bértömegnövelését akarják elérni.
Ez az igény egyébként pontosan megegyezik a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) szakszervezetei által követelt plusszal. A BKV ajánlata azonban elmarad az FKF-étől: egyelőre csak 6+2 százalékot tartalmaz. Erre válaszul a tömegközlekedési cég szinte valamennyi érdekképviselete kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett, ez pedig a munkabeszüntetés előszobája. Pénteken már ilyen körülmények között ültek asztalhoz a felek.
A BKV közleménye szerint a találkozó pozitív hangulatban zajlott, a következő egyeztetés holnap délután esedékes.
A közterület-fenntartónál egyelőre nem tartanak itt, de, ha nem közelednek az álláspontok, itt is napirendre kerülhet a kollektív munkaügyi vita kezdeményezése.
A mintegy 3000 fős FKF-nél forrásaink szerint 10 százalék körüli a fluktuáció. Az elvándorlás inkább a fizikai munkaköröket érinti. Az FKF-nél legutóbb 2016-ban alakult ki sztrájkközeli helyzet, de végül sikerült olyan alkut tető alá hozni, amely 2017-től kezdődően a munkavállalóknak is elfogadható béremelkedést tartalmazott. A szakszervezet ezt a trendet szeretné érvényben tartani.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Eredménytelenül zárult a BKV-nál február 14-én a sztrájk előszobájának számító kollektív munkaügyi vita első fordulója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.