A veszélyhelyzet elrendelése utáni egy-két héten még alig változott a belföldi küldeményforgalom, de az e-kereskedőktől érkező tételek darabszáma megemelkedett (főként háztartási tisztítószerből), március végétől pedig a mennyisége is megnőtt – közölte a Világgazdasággal a Magyar Posta. Bár húsvét előtt a korábbi években is volt egy kis felfutás, ennek nagysága az idén felülmúlta a társaság várakozásait.
„A logisztikai dolgozók szerint szinte karácsonyi hangulatot keltettek a beérkező mennyiségek. Április első két hetében a tervezettnél több mint 20 százalékkal voltak nagyobbak a beérkező napi tételek, így a tavaly november végi állapotot idézték.
A boltbezárások, illetve a nyitvatartások korlátozása, valamint az otthon maradásra buzdító kampány is az online rendeléseket ösztönözte”
– sorolták a postánál. A megbízások megugrása azonban az elmúlt években végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően nem okozott gondot a társaságnak.
A járvány a termékek összetételét is befolyásolta:
egyre többen rendeltek szájmaszkot, fertőtlenítőszert, de magasabb volt a digitális oktatáshoz és az otthoni munkavégzéshez szükséges eszközök aránya is.
Megérkeztek a webáruházakból a tavasszal szokásos termékek – kerti szerszámok, felújítási anyagok, kerti csúszdák és kerékpárok – is. Érződött a ruházati webáruházak április eleji akcióinak a hatása, és többen az állateledelt is online szerezték be. A posta április végére is nagyobb forgalomra számít a tervezettnél, az előrejelzések szerint a veszélyhelyzet elmúltával sem csökkennek az online vásárlások.
Az Express One Hungary Kft. forgalma az év első két hónapjában 12-13 százalékkal, a járványhelyzet bejelentése óta eltelt öt hétben 31 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, az elmúlt két hét napi B2C csomagszáma pedig extrém módon, több mint 70 százalékkal emelkedett meg a Világgazdaságnak küldött válasz szerint.
Az elmúlt néhány napban nagyjából akkora mennyiséget kezeltünk, mint tavaly karácsony körül, ami kihívást jelentett az éjszakai csomagválogatóknak és a futároknak is
– közölte Pesztericz Péter, a kft. ügyvezető igazgatója. A szortírüzemben ezért átcsoportosították a kollégákat, továbbá több dolgozót béreltek és új futárokat is felvettek.
A DPD Hungária Kft. B2C üzletága a járvány elején kissé, később ugrásszerűen bővült. A legnagyobb volumen azoktól cégektől érkezett, amelyek teljesen bezárták a boltjaikat, és online értékesítenek. „Rendszerünk rugalmasan reagál a volumenváltozásokra, és több lépésben növeltük a kapacitásokat is, de ezek hatása majd csak később jelentkezik” – állt a DPD-től kapott válaszban.
A DPD bevezette az érintésmentes, PIN-kód-alapú kézbesítést, aminek mindenütt kedvező volt a fogadtatása. Hasonlóan lépett az Express One is, amelynél a címzettek egy, a futár által a helyszínen megadott, véletlenszerűen generált kód segítségével, saját okostelefonjuk képernyőjén keresztül igazolhatják a küldemény átvételét. A Magyar Postánál a csomag átvételét aláírás helyett a személyi igazolvány számának megadásával lehet elismerni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.