A vírusjárvány terjedésének lassításában és az online adatszolgáltatásában is kulcsszerepet játszanak az online fejlesztések.
A július 1-től életbe lépő NAV szabályozás szerint minden, belföldi adóalany számára – tehát a vállalkozásoknak, az egyéni vállalkozóknak és az adószámos magánszemélyeknek – kiállított számlát kötelező beküldeni a NAV-hoz, amihez online számlázásra van szükség.
Egyelőre csak azokat nem terheli az adatszolgáltatási kötelezettség, akik kizárólag magánszemélyeknek vagy külföldre számláznak, így összességében a NAV tájékoztatása szerint 1,2 millió vállalkozó is érintett lehet a változásban.
A koronavírus-járvány miatt azok a vállalkozások is nyitottabbá váltak az innovatív, digitális megoldások iránt, akik eddig elzárkóztak ezek elől. Ezt erősíti tovább a NAV felé július 1-től kötelező online adatszolgáltatás, ugyanis – bár a kézi számlatömb használata továbbra is lehetséges – az adatszolgáltatási kötelezettség miatt sokkal egyszerűbb dolga van azoknak, aki online számlázásra váltanak. Ez ugyanis kevesebb adminisztrációs időt igényel, és kevesebb hibázási lehetőséget rejt, hiszen nem kell duplán, a kézi számlázás után online is rögzíteni az adatokat.
A K&H vállalkozói és nagyvállalati ügyfelei az online számlázás törvényi megfelelése mellett a nyílt bankolás keretében Magyarországon elsőként csatlakozhattak a Számlázz.hu autokassza szolgáltatásához, és élvezhetik a banki utalások és a kiállított számlák szinkronizálásának kényelmét és előnyeit. Az elmúlt hónapokban mintegy 1500 ügyfél közel 2000 számlaszáma lett összekötve az online számlázó alkalmazással, tehát a tavaszi indulás óta gyakorlatilag megduplázódott az autokasszát használó K&H ügyfelek száma
– tájékoztatott Kökény Roland, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője a hamarosan életbe lépő szabályozással kapcsolatban.
A Számlázz.hu nemrég végzett kutatásából kiderült, hogy a kkv-k 80, az egyéni vállalkozóknak pedig 58 százaléka tud arról, hogy július 1-től minden, belföldi adóalany felé kiállított számlát be kell küldeni online a NAV-nak, áfatartalomtól függetlenül.
Azoknak a vállalkozásoknak, akik olyan NAV-álló online számlázót használnak, mint a Számlázz.hu, nincs szükségük fejlesztésre. Az adatszolgáltatási kötelezettségüknek eleget tudnak tenni azzal, hogy összekötik a Számlázz.hu fiókot a NAV Online Számla rendszerével, ami egy rövid, (NAV-regisztrációval együtt) mindössze 15 perces folyamat. Az adatszolgáltatás innentől automatikusan működik. Akik eddig kivártak az online számlázó használatával, mindenképpen lépniük kell, a júliusi változások után ugyanis jön a következő lépés, amikor is január 1-től minden számláról adatot kell szolgáltatni az adóhatóság felé, így azokról is, amelyeket magánszemélyek felé állítottak ki
– hívta fel a figyelmet Stygár László, a Számlázz.hu szolgáltatásfejlesztési vezetője.
A Számlázz.hu azok számára is megoldást nyújt, akik olyan vállalatirányítási rendszert használnak, amely nem képes az automatikus, online adatszolgáltatásra. A Számla Agent szolgáltatás ugyanis lehetővé teszi bármely külső szoftver részére, hogy az számlát bocsásson ki a vállalkozás Számlázz.hu fiókján keresztül – így a NAV adatszolgáltatás a jogszabályban leírtaknak megfelelően tud működni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.