A céges autóflották piacára a gazdasági helyzet bizonytalanságai hatnak a leginkább. Ha a vállalatok saját forrásból vásárolnak új autót, akkor hosszú évekre egy tetemes értékű tárgyi eszközbe helyezik a pénzüket. Ám járványhelyzet nélkül is nehéz megmondani, hogy mennyibe kerül majd az autó fenntartása és biztosítása, és egyáltalán, el lehet-e adni a járművet néhány évvel később – mutatott rá a Világgazdaságnak Gwenael Cevaer, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója.
Szerinte jobb a helyzet a bérleti és a lízingfinanszírozások esetében,
hiszen a hosszú távú szerződések havi részletekre bontják a költségeket.
Az autóipar működésének általános lassulását is megérezte a flottapiac. Az autógyártók hosszabb-rövidebb ideig tartó leállása, a tömeges elbocsátások és a rövid határidős megbízások priorizálása miatt például az egyedileg konfigurált új
autók gyártási ideje hosszú hetekkel kitolódott, egyes modellek pedig korlátozottan elérhetők.
E helyzetben megnőtt a szűkebb flottapiacot és a teljes körű üzemeltetést is kínáló járműbérleti szolgáltatók szerepe.
Az ügyvezető tapasztalatai szerint a piaci szereplőknek most a kiszámíthatóság, a biztonság és a rugalmasság a legfontosabb, valamint az, hogy
ha mindenképpen vásárolniuk kell egy új autót, ahhoz lazább elköteleződés társuljon.
Ezzel összefüggésben egyértelműen megfigyelhető az Arval portfóliójában is a középtávú járműbérlet iránt megnőtt érdeklődés. Ez az akár egészen rövid időre is igénybe vehető konstrukció lehetővé teszi, hogy akár havonta is az aktuális igényekhez igazítsák a flotta méretét és összetételét.
További részletek a Világgazdaság szerdai számában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.