A magyarországi autópiacon várhatóan a flotta-értékesítés fog elsőként felállni a pandémia okozta visszaesésből, amit a SEAT is kihasználhat a cégek számára egyre vonzóbb modellkínálatával – mondta el Papp Zoltán, a SEAT márkát importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója. Kifejtette:
az újautóárak minden márkánál növekedtek az idén az Európai Unióban hatályba lépett szennyezőanyag-kibocsátási normák szigorodásának, valamint a forint/euró árfolyam alakulásának következményeként.
A drágulás főleg a magánvevőket érintette érzékenyen, és sokan elhalasztották vásárlásaikat a koronavírus-járvány okozta gazdasági aggodalmak miatt is. Megjegyezte: az idén már nem javította az eladásokat a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program sem, ami tavaly még 200 autó eladását hozta a márkának.
Várakozásai szerint a SEAT
az idén mintegy 3000 új járművet tud átadni Magyarországon, ez 25 százalékkal maradna el a tervtől. Tavaly az importőr 3800 darabot szállított ki. A márka jelenleg 1,5 százalékos részesedéssel rendelkezik az új személyautók magyarországi piacán, ahol a szakértők körülbelül 120 ezer jármű eladását, mintegy 20 százalékos visszaesést prognosztizálnak az idén.
Papp Zoltán szerint a SEAT pozícióját a flotta-értékesítésben nagyban erősítheti a modellpaletta új darabja, a Leon negyedik generációs modellje. A márka eladásaiban jelenleg 60 százalékot tesznek ki a céges vevők. Szedán és kombi Leonból jövőre 1500-1600 darab eladását remélik. A napokban piacra lépett a modell plug-in hibrid változata is.
A márkaigazgató emlékeztetett arra, hogy a Volkswagen konszern a járvány miatt márciusban leállította a termelést több hétre európai gyáraiban, de a készleten lévő autókkal ki tudták szolgálni a vevőket. A SEAT-nál jelenleg sincs kapacitáshiány miatt csúszás a megrendeléseknél – jelezte.
Papp Zoltán kiemelte: a SEAT kereskedelmi hálózatát nem ingatta meg járvány, nem volt szükség arra, hogy márkakereskedéseket zárjanak be. Elmondása szerint ez annak köszönhető, hogy már évekkel ezelőtt racionalizálták a hálózatot, a 11 kereskedés pénzügyileg stabil. A márka bővítést is tervez, legalább egy új értékesítési pontot nyitnak még az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.