Az élénk fogyasztói keresletnek köszönhetően nőtt az értékesítés, az árbevétel, a nyereség és a piaci részesedés egyaránt – derül ki a Lego Csoport legfrissebb közleményéből. Stratégiai befektetéseinek köszönhetően a Csoport kedvező helyzetben találta szemben magát a COVID-19 járvány hatásaival.
A Lego Csoport ma hozta nyilvánosságra a 2020. június 30-ig tartó első üzleti félévének eredményeit. Ebben az időszakban
az árbevétel 7 százalékkal 15,7 milliárd DKK-ra nőtt 2019 azonos időszakához képest.
Az értékesítés 14 százalékkal volt magasabb a 2019 első félévi eredményhez képest, miközben a márka világszintű piaci részesedése is nőtt.
Az üzemi nyereség 3,9 milliárd DKK-t tett ki, ami 11 százalékos növekedés 2019-hez képest.
A Lego Csoport elnök-vezérigazgatója, Niels B. Christiansen elmondta: “A hihetetlen csapatunknak köszönhetjük ezt a kimagasló eredményt. Amikor a COVID-19 járvány miatt boltokat és irodákat kellett bezárnunk, a kollégáink mindent megtettek annak érdekében, hogy biztonságban legyenek, de közben világszerte el tudjuk juttatni a játékokat a gyerekekhez, családokhoz.”
“Az első félév során megmutatkoztak a hosszú távú növekedést célzó kezdeményezésekbe – mint az online értékesítés és a termékfejlesztés – eszközölt beruházásaink eredményei. Erős termékportfoliónk az építők minden korosztályát megszólította, a nemrég megújult e-commerce platformunk és gyorsan reagálni képes globális ellátási láncunk lehetővé tette, hogy kielégítsük az online jelentkező keresletet. ”
A Csoport kétszámjegyű növekedést ért el az értékesítés terén olyan fő piacain, mint
az amerikai, a nyugat-európai, az ázsiai és csendes-óceániai térségbeli, valamint a kínai piac.
A működési nyereség növekedése az erős értékesítési eredményeknek köszönhető, amit némiképp ellensúlyoztak a hosszú távú növekedés érdekében eszközölt, előrelátó befektetések, valamint a megnövekedett szállítási költségek, amelyeket elsősorban az okozott, hogy a kormányok rendelkezésére időszakosan be kellett zárni a gyárakat Mexikóban és Kínában.
Az egyszeri tételek nélküli nettó eredmény 13 százalékkal nőtt. A vállalatok között kihelyezett, készpénzmozgással nem járó tételekre vonatkozó valutahatás figyelembevételével számított nettó nyereség egy százalékponttal, 2,6 milliárd DKK-ra csökkent.
A működési cash flow mértéke erős 4,1 milliárd DKK volt.
A Lego Csoport elindította a ‘Let’s Build Together’ nevű digitális programot, melynek célja, hogy a játékon keresztül történő tanulás élményét vigye el olyan gyerekekhez, akiknek az oktatását megzavarta a járvány. Az év első felében az iskoláskorú gyerekek mintegy 90 százaléka kikerült a megszokott tanulási környezetéből.
A ‘Let’s Build Together’ kezdeményezésnek köszönhetően több ezer órányi online tartalom és játékötlet jutott el több mint 80 millió egyéni felhasználóhoz világszerte.
2020 első felében a Lego Csoport folytatta a hosszú távú növekedést elősegítendő beruházásokat, amelyek annak a célnak az elérését szolgálják, hogy világszerte több gyereket érjenek el.
Christiansen elmondta: “Az iparágunkat formáló komolyabb trendek, mint a digitalizáció és az online kereskedelem, felgyorsultak a járvány hatására. Láttuk, hogy gyorsan nő a digitális és hagyományos játék iránti igény, az online kereskedelem gyors térhódítását és annak fontosságát, hogy valóban globális működési modellünk legyen.”
2020 első felében mutatta be a cégcsoport az egészen új játékélményt kínáló, digitális és fizikai játékot ötvöző LEGO® Super MarioTM termékcsaládot. Bemutatkozott továbbá a LEGO® Monkie KidTM, az első olyan téma,
amit egy kínai népi motívum köré terveztek.
Jelentősen megnőtt az érdeklődés a vállalat digitális játékélményei iránt. Az első hat hónap során megduplázódott és kétmillióra nőtt a digitális Lego építési útmutatók letöltése.
A Lego.com online kereskedelmi platform látogatóinak száma szintén duplájára, 100 millióra nőtt 2020 első félévében, az előző év azonos időszakához mérve. A vállalat folytatja a különleges fizikai márkaélmény megteremtését a vásárlói számára, így 2020 során 120 új üzlet megnyitását tervezi – ebből 80 Kínában lesz.
Az első félévben 46 új boltot nyitottak, ebből 30 működik Kínában.
2020 első hat hónapjában a Lego Csoport támogatta azokat, akiket a legfájdalmasabban érintett a járvány. A Lego Foundation-nel együttműködve 50 millió dollárt adományozott egy sor olyan szervezetnek, amelyek gyorssegélyt nyújtanak családoknak, és játékos tanulási lehetőséget teremtenek a gyerekeknek. Emellett több mint 250 ezer Lego készletet adományoztak rászoruló gyerekeknek.
A Csoport átalakította a fröccsöntő gépeket a dániai, csehországi, magyarországi és mexikói gyárában, hogy több mint félmillió védőszemüveget gyártson azoknak az egészségügyi dolgozóknak, akiknek szüksége volt személyi védőeszközökre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.