BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Lego értékesítései szinte a világ összes fő piacán taroltak

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a első üzleti félévének eredményeit. Az árbevétel 7 százalékkal nőtt 2019 azonos időszakához képest.

Az élénk fogyasztói keresletnek köszönhetően nőtt az értékesítés, az árbevétel, a nyereség és a piaci részesedés egyaránt – derül ki a Lego Csoport legfrissebb közleményéből. Stratégiai befektetéseinek köszönhetően a Csoport kedvező helyzetben találta szemben magát a COVID-19 járvány hatásaival.

A Lego Csoport ma hozta nyilvánosságra a 2020. június 30-ig tartó első üzleti félévének eredményeit. Ebben az időszakban

az árbevétel 7 százalékkal 15,7 milliárd DKK-ra nőtt 2019 azonos időszakához képest.

Az értékesítés 14 százalékkal volt magasabb a 2019 első félévi eredményhez képest, miközben a márka világszintű piaci részesedése is nőtt.

Az üzemi nyereség 3,9 milliárd DKK-t tett ki, ami 11 százalékos növekedés 2019-hez képest.

Fotó: MICHAL CIZEK / AFP

A Lego Csoport elnök-vezérigazgatója, Niels B. Christiansen elmondta: “A hihetetlen csapatunknak köszönhetjük ezt a kimagasló eredményt. Amikor a COVID-19 járvány miatt boltokat és irodákat kellett bezárnunk, a kollégáink mindent megtettek annak érdekében, hogy biztonságban legyenek, de közben világszerte el tudjuk juttatni a játékokat a gyerekekhez, családokhoz.”

“Az első félév során megmutatkoztak a hosszú távú növekedést célzó kezdeményezésekbe – mint az online értékesítés és a termékfejlesztés – eszközölt beruházásaink eredményei. Erős termékportfoliónk az építők minden korosztályát megszólította, a nemrég megújult e-commerce platformunk és gyorsan reagálni képes globális ellátási láncunk lehetővé tette, hogy kielégítsük az online jelentkező keresletet. ”

A Csoport kétszámjegyű növekedést ért el az értékesítés terén olyan fő piacain, mint

az amerikai, a nyugat-európai, az ázsiai és csendes-óceániai térségbeli, valamint a kínai piac.

A működési nyereség növekedése az erős értékesítési eredményeknek köszönhető, amit némiképp ellensúlyoztak a hosszú távú növekedés érdekében eszközölt, előrelátó befektetések, valamint a megnövekedett szállítási költségek, amelyeket elsősorban az okozott, hogy a kormányok rendelkezésére időszakosan be kellett zárni a gyárakat Mexikóban és Kínában.

Az egyszeri tételek nélküli nettó eredmény 13 százalékkal nőtt. A vállalatok között kihelyezett, készpénzmozgással nem járó tételekre vonatkozó valutahatás figyelembevételével számított nettó nyereség egy százalékponttal, 2,6 milliárd DKK-ra csökkent.

A működési cash flow mértéke erős 4,1 milliárd DKK volt.

Játszva tanulni

A Lego Csoport elindította a ‘Let’s Build Together’ nevű digitális programot, melynek célja, hogy a játékon keresztül történő tanulás élményét vigye el olyan gyerekekhez, akiknek az oktatását megzavarta a járvány. Az év első felében az iskoláskorú gyerekek mintegy 90 százaléka kikerült a megszokott tanulási környezetéből.

A ‘Let’s Build Together’ kezdeményezésnek köszönhetően több ezer órányi online tartalom és játékötlet jutott el több mint 80 millió egyéni felhasználóhoz világszerte.

Stratégiai befektetések

2020 első felében a Lego Csoport folytatta a hosszú távú növekedést elősegítendő beruházásokat, amelyek annak a célnak az elérését szolgálják, hogy világszerte több gyereket érjenek el.

Christiansen elmondta: “Az iparágunkat formáló komolyabb trendek, mint a digitalizáció és az online kereskedelem, felgyorsultak a járvány hatására. Láttuk, hogy gyorsan nő a digitális és hagyományos játék iránti igény, az online kereskedelem gyors térhódítását és annak fontosságát, hogy valóban globális működési modellünk legyen.”

Fotó: AFP

2020 első felében mutatta be a cégcsoport az egészen új játékélményt kínáló, digitális és fizikai játékot ötvöző LEGO® Super MarioTM termékcsaládot. Bemutatkozott továbbá a LEGO® Monkie KidTM, az első olyan téma,

amit egy kínai népi motívum köré terveztek.

Jelentősen megnőtt az érdeklődés a vállalat digitális játékélményei iránt. Az első hat hónap során megduplázódott és kétmillióra nőtt a digitális Lego építési útmutatók letöltése.

A Lego.com online kereskedelmi platform látogatóinak száma szintén duplájára, 100 millióra nőtt 2020 első félévében, az előző év azonos időszakához mérve. A vállalat folytatja a különleges fizikai márkaélmény megteremtését a vásárlói számára, így 2020 során 120 új üzlet megnyitását tervezi – ebből 80 Kínában lesz.

Az első félévben 46 új boltot nyitottak, ebből 30 működik Kínában.

Segítenek a gyerekeknek a játékos tanulásban

2020 első hat hónapjában a Lego Csoport támogatta azokat, akiket a legfájdalmasabban érintett a járvány. A Lego Foundation-nel együttműködve 50 millió dollárt adományozott egy sor olyan szervezetnek, amelyek gyorssegélyt nyújtanak családoknak, és játékos tanulási lehetőséget teremtenek a gyerekeknek. Emellett több mint 250 ezer Lego készletet adományoztak rászoruló gyerekeknek.

A Csoport átalakította a fröccsöntő gépeket a dániai, csehországi, magyarországi és mexikói gyárában, hogy több mint félmillió védőszemüveget gyártson azoknak az egészségügyi dolgozóknak, akiknek szüksége volt személyi védőeszközökre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.