BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megugrott a Puma forgalma és nyeresége

A második negyedévben még jelentősen esett a bevétel és veszteséges volt a cég.

Emelkedett az egy évvel korábbihoz képest a Puma sportfelszerelést és ruházati cikket gyártó konszern forgalma és nyeresége a harmadik negyedévben, az első kilenchavi adatok azonban így is visszaesést mutatnak.

A második negyedévben még jelentősen esett a bevétel és veszteséges volt a cég.

A honlapján szerdán publikált kimutatás alapján a Puma a harmadik negyedévben 1,583 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 7,2 százalékkal magasabbra a 2019 harmadik negyedévi 1,477 milliárd eurónál.

Árfolyamhatásokkal kiigazítva a bevétel 13,3 százalékkal nőtt. A második negyedévben a Puma forgalma még 30,7 százalékkal maradt el árfolyam-kiigazítással az előző évitől.

A harmadik negyedévben

  • az amerikai piacon 20,7 százalékkal,
  • az EMEA régióban 17,7 százalékkal,
  • Ázsiában 1,9 százalékkal nőttek
  • a Puma eladásai.

    A működési eredmény 16,8 százalékkal 189,5 millió euróra emelkedett, a bevételarányos jövedelmezőség 11,0 százalékról 12,0 százalékra javult.

    Fotó: usage worldwide/AFP

    A Puma harmadik negyedévi nettó nyeresége 113,6 millió euró lett, 13,0 százalékkal több az egy évvel korábbi 100,5 millió eurónál. A harmadik negyedévi eredmény Björn Gulden, a Puma vezérigazgatója szerint „messze felülmúlta a várakozásaikat”.

    Az év első kilenc hónapjában elért 3,714 milliárd eurós bevétel 7,7 százalékkal maradt el az előző évi 4,023 milliárd eurótól. Árfolyam-kiigazítással 5,1 százalékkal csökkent a forgalom, ezen belül az EMEA térségben 1,0 százalékkal, az amerikai kontinensen 6,5 százalékkal, Ázsiában pedig 9,1 százalékkal.

    A működési eredmény 62,1 százalékkal 145,9 millió euróra csökkent 385,0 millióról, a bevételarányos jövedelmezőség 3,9 százalékra csökkent 9,6 százalékról.

    A Puma első kilenchavi nyeresége 54,2 millió euró lett, 77,8 százalékkal alacsonyabb a 2019 első kilenc havi 244,6 millió eurónál.

    Tekintettel a bizonytalan járványügyi kilátásokra, a Puma negyedéves beszámolójában nem tett előrejelzést éves eredményére.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.