BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Vaterán is jobban fogynak a játékok

Karácsonykor is nagyobb arányban fogynak a használt játékok, mint az újak, az előbbiek közt gyűjtői érdekességek, például nyolcvanas évekbeli flipperek, különleges matchboxok és legók is helyet kapnak.

A hagyományos webáruhá­zak­hoz hasonlóan a Vatera online piacterén is a karácsony előtti hetekben a legnépszerűbbek a játékok.

Idén novemberben a teljes piactér több százmillió forintos forgalmának mintegy 7 százalékát generálták a játékok, és a járványhelyzet miatt az év több hónapjában is felülmúlta a tavalyi értékesítési adatokat több játékkategória is.

A járványhelyzet nyomán idén no­vemberben csaknem 20 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak le a Vaterán a játékkategóriában, mint tavaly, december 24-ig pedig várhatóan tovább nő az idei fölény. Egy tipikus hónapban a Vaterán eladott játékok 70 százaléka használt, és csak a fennmaradó 30 százaléka vadonatúj, de karácsony előtt az új játékokat árusító eladók forgalma is mindig emelkedik néhány százalékkal.

Idén a járvány kedvezőtlenebb időszakaiban két-háromszorosára nőtt a fajátékok, és jelentősen emelkedett az építő-szerelő készletek, puzzle-k, kártyajátékok, Playmobilok forgalma is. Egyes hónapokban a bábszínházak, bábok, illetve a diavetítők és diafilmek eladásai ugrottak meg tavalyhoz képest, nyáron és kora ősszel pedig a sport- és ügyességi játékok fogytak kiemelkedően az örök kedvenc plüssjátékokkal együtt.

A használt játékok között nemcsak megunt társasjátékokra, legókészletekre kell gondolni, külön kategóriából ide sorolandók a gyűjtők számára érdekes vintage játékok is.

Ezek havi szinten a játékok forgalmának 5-10 százalékát generálják. Idén például 360 ezer forintért kelt el egy szovjet gyártmányú pedálos Moszkvics jó állapotú példánya. A régi játékok értékét jelzi, hogy ennyiért akár egy 2003-as évjáratú Suzuki Swiftet is lehet venni használtan.

Fotó: Shutterstock

A gyűjtői játékok közül kiemelten népszerűek a már nem gyártott, ezért csak használtan hozzáférhető flippergépek, a top 10-es listán közülük több is helyet kapott. Emellett idén több mint 250 ezer forintot adott valaki egy ötvenes évekbeli gombfocicsapatért, míg egy Csillagromboló legó 200 ezer forintért kelt el, egy hetvenes évekből származó De Tomaso Pantera matchbox pedig csaknem 180 ezer forintot ért meg valakinek.

A Vaterán valaha eladott két legdrágább játék egyébként egy 1,75 millió forintos mobil játszóház és egy egymillió forintos légvár volt, de vettek már ember nagyságú Superman legószobrot is 745 ezer forintért.

A járvány kitörése óta a legnépszerűbb keresőszó a legó volt a Vaterán, a második helyre az Xbox, a harmadikra pedig a PlayStation futott be – játékkonzolokból leginkább használtakat keresnek az érdeklődők. A negyedik leggyakoribb játékkeresés a matchbox volt, az ötödik a Nintendo, a hatodik helyre pedig a trambulin futott be.

A Vatera Magyarország legnagyobb online piactere, a hazai elektronikus kereskedelem egyik legfontosabb szereplője. Az aukciós és kereskedelmi portál többször is elnyerte az Év Internetes Kereskedője díjat. Az online piactér 2000-ben kezdte meg működését azzal a céllal, hogy segítse az eladók és a vevők egymásra találását. Mára a több mint kétmillió felhasználó havonta több százezer sikeres adásvételt bonyolít le.

A Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre és a vásárlói elégedettségre, ezért a hazai online piactereken és apróhirdetési oldalakon egyedülálló garanciaprogramot indított a Biztonságos vásárlás program keretében: ha a felhasználó nem kapta meg a terméket, vagy minőségi kifogása merül fel, pénzvisszatérítést, illetve kompenzációt kérhet.

Az idei karácsony legnépszerűbb játéktípusai:

  • legó
  • játékfigurák, plüssjátékok
  • kisautók, járművek
  • játék babák
  • Playmobil játékok
  • társasjátékok
  • sport- és ügyességi játékok
  • építő- és szerelőjátékok
  • szerepjátékok
  • oktató és logikai játékok
  •  

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.