Új, ötéves vállalati stratégiát készít elő az Adidas, amelyet 2021. március 10-én mutat be, ennek része, hogy a társaság ismerteti, milyen lehetőségeik vannak a Reebok márkával kapcsolatban – közölte a vállalat. A német cég nem zárja ki azt sem, hogy
eladja bostoni központú leányvállalatát, de a megtartására is lehetőségként tekint.
A sportszergyártó óriás azért szabadulna meg az amerikai piacra koncentráló márkától, mert az többször is csalódást okozott a számaival. A Reebok tavaly 1,7 milliárd euró árbevételt ért el, ami alig több, mint 7 százaléka az Adidas tavalyi csoportszintű árbevételének. Pedig abban a reményben vásárolták fel a kétezres évek közepén a vállalatot csaknem négymilliárd dollárért, hogy segítségével növelni tudják majd piaci részesedésüket az amerikai riválissal, a Nike-val szemben.
A Reebok azonban 2018-ig veszteséges maradt, és talpra állásának elhúzódása miatt a befektetők folyamatosan szorgalmazták, hogy az Adidas szabaduljon meg tőle. A márka értékesítéséről először a német Manager Magazin írt októberben, a Financial Times pedig azóta megnevezte a leányvállalat lehetséges kérőit is. Azt írták, hogy a magántőke-társaságok közül a Permira és a Triton érdeklődik legélénkebben a Reebok iránt.
Elemzők szerint a Reebok vonzó célpontja lehet kisebb, az amerikai piacra betörni készülő sportszergyártóknak is.
Az Adidas az ősz végén még arra számított, hogy az élénkülő kínai kereslet és a világhírű énekesnő, Beyoncé közreműködésével tervezett kollekció piacra dobásának köszönhetően felpörögnek a negyedik negyedéves eladások, mostanra viszont már csökkenést várnak. A német sportszergyártó frankfurti tőzsdén jegyzett papírjai hétfőn, a bejelentést követően mintegy 1,5 százalékos drágulással búcsúztak. Tegnap délután enyhén, 0,2 százalékkal, 287,8 euróra erősödött az árfolyam. Ezzel az elmúlt egy hétben bő 2,5, az elmúlt egy hónapban pedig 6,5 százalékot meghaladóan drágultak a vállalat részvényei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.