Az idén a tervezettnél mintegy 30 százalékkal kevesebbet termelt a Suzuki Magyarország a vírushelyzet okozta leállás, illetve a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések következtében – közölte a Világgazdasággal a vállalat.
Januárban és februárban esett a belföldi értékesítés, mert a 2019-es rekordévben a cég kiürítette a raktárkészleteit.
Az ezt követő tavaszi járványhelyzet hatása a különösen rövid gyártási átfutási idő miatt azonnal jelentkezett a forgalomba helyezések csökkenésében. A külföldön bevezetett korlátozások az exportot is kedvezőtlenül befolyásolták, hiszen a Suzuki szinte minden kulcspiacán bezártak egy időre a márkakereskedések.
A járványügyi intézkedések enyhítésével azonban az ősszel fokozatosan nőtt az értékesítés.
A Suzuki – összhangban az Európai Unió fenntartható autózási törekvéseivel – 2019 decemberében megkezdte a Suzuki Vitara és az SX4 S-Cross modellek hibrid változatának sorozatgyártását az uniós piacokra. „Az idei gyártásunk több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt. Az Esztergomban előállított járműveink révén már negyedik éve vezetjük a hazai újszemélyautó-eladásokat, és bizakodók vagyunk a 2020-as zárást tekintve is” – tájékoztatott a Suzuki Magyarország.
A járvány több szempontból is átalakította a piaci szereplők működését, tavasszal rendkívüli biztonsági intézkedések mellett, fokozatosan indította újra a gyártást a vállalat az esztergomi üzemében. Tapasztalatait, jó gyakorlatait – mint közölte – megosztotta a beszállítóival is, segítve őket abban, hogy felkészüljenek a járványhelyzet okozta nehézségekre. A társaság ezzel párhuzamosan átalakította, zömében digitalizálta a partnereivel közös napi munkát. A második műszak újraindítása után saját dolgozói állományának növelésére összpontosított, bár valójában a járványhelyzettől függetlenül is évek óta erre törekedett, mert ez nagyobb biztonságot ad a munkavállalóknak.
A nehezített körülmények között is folytatódtak a Suzukinál a költségcsökkentésre és a működés optimalizálására irányuló fejlesztések. Megvalósítottak számos Ipar 4.0-s fejlesztést, és hasonlókra készülnek a közeljövőben is.
Ez az év a járványhelyzettől függetlenül is nehéz lett volna az autóiparnak,
mert a kibocsátáscsökkentést célzó uniós szabályozásnak megfelelő új technológiák bevezetése jelentős többletköltséggel jár. Ez a jövő évi munkát is nagyban befolyásolja, mivel az uniós szén-dioxid-kibocsátási szabályozás új, szigorúbb szakaszba lép.
A Suzuki az év első 11 hónapjának eladásai alapján 11,33 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, és több mint 13 ezer új személygépjárművet helyezett forgalomba Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.