A Swarovski turizmusra épülő üzletei esetében 50 százalékos, a magyar vásárlókat megcélzó boltjaiban pedig 15 százalékos volt tavaly a bevételek visszaesése, miközben a webáruház három számjegyű növekedést produkált. Összességében egy számjegyű forgalomcsökkenést tapasztalt a márka – mondta a Világgazdaságnak Pridalkó Patrik, a Swarovski közép-európai vezetője. Hozzátette,
a webáruház ugyan gyorsan erősödik, de összességében még mindig az offline üzletekből származik a több bevétel.
Az osztrák cég magyar leányvállalatának, a Swarovski Hungary Kft.-nek hat saját tulajdonú üzlete van, nyolc viszonteladóval dolgozik, és nagyjából 25 multibrand viszonteladónál kaphatók a termékei. Tavaly nyitott két saját üzletet, az egyiket az Andrássy úton – kimondottan a turistákra építve –, a másikat pedig a Premier Outletben, hogy az árérzékenyebb vásárlóközönséget is meg tudja szólítani. A két új üzlet nyitása új munkavállalók felvételével is járt, közülük többen a turizmus és a légi közlekedés területéről érkeztek. A cég minden korábbi munkavállalóját is megtartotta, és a fizetések csökkentésére sem volt szükség.
Régiós összehasonlításban elmondható, hogy az elmúlt három évben a cég magyarországi leányvállalata és annak piaca fejlődött a legjobban, és tavaly globális szinten is az egyik legstabilabbnak bizonyult. Ez annak is betudható, hogy a kiskereskedelmet érintő korlátozások enyhébbek voltak Magyarországon, mint a vállalat más piacain.
A járvány persze befolyásolta a vásárlókat, kevesebben látogattak el az üzletekbe, az online jelenlét azonban sok vevőt kompenzált
– emelte ki Pridalkó Patrik.
Pillanatnyilag a márka újrapozicionálása zajlik, és ugyan továbbra is elérhető luxusként definiálják magukat, de időtállóbb és ikonikusabb termékekkel igyekeznek exkluzívabb irányt venni. Egyes szegmensekből ki is vonul a cég, például műköröm díszítéséhez nem fog kristályt árulni, és inkább a márkaboltokra helyezi a hangsúlyt.
Nagyon szerteágazó az értékesítésünk, sok ékszerész dolgozik például Swarovski kristályokkal, és a vásárlók számára gyakran nem egyértelmű, hogy csak a kristály, vagy maga az ékszer Swarovski. Tehát nehezen átlátható a piac, és kicsit ambivalens is, hogy mindenhol elérhetők a termékeink, méghozzá nagyon széles árpalettán
– hangsúlyozta a vállalat közép-európai vezetője. A globális trendek egyébként az mutatják, hogy az időtállóbb, letisztultabb darabok dominálnak a következő években, a fenntarthatósági törekvések miatt lassul a divatipar, és a vásárlók is az örök darabokat keresik.
A Swarovski már készül a járvány utáni időszakra, hogy megfelelő készlettel rendelkezzen, amikor helyreáll az élet.
Az osztrák Swarovski vállalat működése óta először nevez ki magyar vezetőt a régió irányítására, Pridalkó Patrik 2018 óta dolgozik a vállalatnál Magyarországért és Szlovákiáért felelős kereskedelmi vezetőként. Új pozíciójában Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia operatív és stratégiai vezetéséért felel, valamint a Varsóból Budapestre költöző régiós központ vezetője lesz. A Swarovski kristálycsiszolással foglalkozó vállalat, amely a világ egyik vezető ékszereket és dísztárgyakat gyártó cége. Jelenleg világszerte közel 130 országban van jelen. A Daniel Swarovski által 1895-ben alapított családi vállalkozás ma is családi kézben van, a negyedik és az ötödik generáció vezeti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.