Három hónappal meghosszabbította a UPC-s webmail elérhetőségét a Vodafone Magyarország Zrt. a szolgáltatást használó ügyfeleinek, valamint segítséget nyújt az új e-mail-fiókok létrehozásában és az adatmentésben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), valamint a média- és hírközlési biztos közbenjárásának köszönhetően.
A cég 2019 nyarán vásárolta fel a UPC Magyarország Kft.-t,
de az e-mail-szolgáltatást jogutódként a jövőben már nem tudja fenntartani, mivel nem jogosult a korábbi, a UPC-hez köthető mailcímek és a levelezőrendszer informatikai hátterének használatára. Mind a Vodafone, mind az NMHH törekszik arra, hogy a szolgáltatás megszűnése minél kevesebb kellemetlenséget jelentsen az előfizetőknek, de sem a hatóságnak, sem a biztosnak nincs lehetősége arra, hogy megakadályozza egy szolgáltatás kivezetését.
Számos panasz érkezett az NMHH-hoz és Kastory Edina hírközlési biztoshoz amiatt, hogy a UPC felvásárlása után a Vodafone 2020 novemberében arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy márciustól megszünteti a UPC webmail- és az ehhez kapcsolódó e-mail-szolgáltatást és webtárhelyet. A panaszosok többek között azt sérelmezték, hogy az átállás komoly nehézséggel jár, hiszen sokan hivatalos elérhetőségként, kapcsolattartói címként használták a levelezési címet, de többen tartottak sokéves levelezésük elvesztésétől, valamint attól, hogy a lementés, migrálás adatvesztéssel, személyes adatok sérelmével járhat. Többen hiányolták az átállással kapcsolatos részletes tájékoztatást is.
Az összeolvadást követően, amikor a járvány miatt a fél ország otthon ragadt, és a home office-ban dolgozók sokszor tapasztalták, hogy akadozik az internetszolgalátás, tulajdonképpen nem is volt különösebb háborgás, mindenki nyugtázta, hogy ez most egy különleges helyzet.
Azonban már akkor is sejteni lehetett, hogy a jelenség több, mint akadozás, az ex UPC-sek valósággal megrohanták a Vodafone közösségi oldalát. Felháborodott olvasói leveleket kapott a VG.hu szerkesztősége is.
A hírközlési hatóság, illetve a biztos hivatala a panaszok nyomán egyeztetést kezdeményezett a szolgáltatóval, amelynek eredményeképp a Vodafone május 31-ig meghosszabbította a hozzáférést a postafiókhoz és az e-mail webtárhelyen tárolt tartalmakhoz – maga az e-mail-szolgáltatás március 1-gyel hivatalosan megszűnik.
Így a felhasználóknak elég idejük lesz a korábbi, még tárolt tartalmak lementésére, új e-mail-fiók kialakítására, az új cím beállítására az igénybe vett szolgáltatásoknál vagy partnereik értesítésére.
Emellett a cég a korábbinál részletesebb, a levelek lementését segítő felhasználói segédletet tett közzé, de technikai segítséget is adnak az új e-mail-fiók beállításához vagy az e-mailek mentéséhez az ügyfélszolgálaton e-mailben vagy telefonon – személyes kapcsolatfelvételre a járványra való tekintettel nincs szükség. Sőt, a munkatársak közvetlenül is megkeresik azokat a panaszosokat, akik korábban megkeresték őket, az NMHH-t vagy a biztost.
A Vodafone arról tájékoztatta az ügyfeleit és a hatóságot, hogy a szolgáltatást a UPC jogutódjaként nem tudja fenntartani, mert nem lesz jogosult a upc.hu és egyéb, a UPC-hez köthető domainek és a mögöttes informatikai háttér használatára. Arra pedig sem az NMHH-nak, sem a média- és hírközlési biztosnak nincs lehetősége, hogy megakadályozza egy szolgáltató piaci döntésén alapuló eljárását, azaz egy szolgáltatás kivezetését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.