A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felmérése során közel négyszázezer felhasználót kérdeztek meg a víziközmű-szolgáltatások minőségéről. A megkérdezettek szerint sikerült javítani a víziközművek szolgáltatásain.
A hivatal fontos célja, hogy az energia- és közműszolgáltatások minőségét a szolgáltatókkal együttműködve folyamatosan javítsa.
A víziközmű-szektorban végzett felhasználói elégedettségi felmérés ennek a munkának egy hatékony eszköze, amelynek segítségével az ágazat szereplői a fogyasztói igényekhez igazodva képesek fejleszteni szolgáltatásaikat – mondta Horváth Péter János, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elnöke a hivatal online konferenciáján, ahol a víziközmű-ágazatban végzett elégedettségi felmérés eredményeit összegezték.
A MEKH kétévente készíti el felhasználói elégedettségi felmérését (FEF) a víziközmű-ágazatban. A második, 2020. évi felmérés eredményeit szerdán a hivatal online konferencián ismertette, amelyen részt vettek a negyven hazai víziközmű-szolgáltató képviselői, az ITM fogyasztóvédelmi helyettes államtitkárság fogyasztóvédelmi szakemberei, a Magyar Víziközmű Szövetség és több civil fogyasztóvédelmi szervezet.
A webkonferenciát megnyitó felszólalásában Horváth Péter János, a hivatal elnöke elmondta, hogy a felmérés során közel négyszázezer felhasználót kérdeztek meg a víziközmű-szolgáltatások minőségéről, akik összesen több mint másfél millió választ adtak, a vizsgálatot lezáró jelentés pedig ezek feldolgozásán alapszik.
Az eredmények azt mutatják, hogy a víziközmű-ágazat megítélése tovább javult, vagyis az ügyfelek elégedettek a szolgáltatójukkal.
Horváth Péter János kiemelte, hogy hatékony fogyasztóvédelem csak a hivatal és az ágazati szereplők szoros együttműködésével képzelhető el.
Dr. Szalóki Szilvia, a MEKH víziközmű-szolgáltatásért és hulladékgazdálkodásért felelős elnökhelyettese megköszönte az ágazati szereplők felmérés során tanúsított együttműködését, és kiemelte, hogy a karanténidőszak alatt még inkább felértékelődtek az olyan alapszolgáltatások, mint a tiszta ivóvíz. Mint mondta, az ivóvízellátás folyamatosságára vonatkozó kiváló, 9,0-es átlageredmény örömteli és a szolgáltatók munkáját dicséri.
A felmérés negyven víziközmű-szolgáltatóra terjedt ki, amelyeket három csatornán keresztül értékelhették ügyfeleik.
Az alapfelmérés során többek között az ivóvíz minőségét, az ellátás folyamatosságát, a vízmérőket érintő kérdéseket, az ár-érték arányokat és a számlázás folyamatát értékelték a fogyasztók.
A hideg időjárás miatt magasabb volt a földgázfogyasztás a tél végén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.