A vártnál kevesebb előfizetővel tudta növelni táborát a Netflix a márciussal végződött negyedévben, a 3,98 milliós növekmény messze elmaradt a Refinitiv 6,25 milliós elemzői konszenzusától. Jelenleg világszerte összesen 207,6 millióan fizetnek a Netflixen elérhető tartalmakért. Megvolt tehát a böjtje az év végi rekordbővülésnek, hiszen a decemberrel zárult három hónapban épp fordított volt a helyzet:
a globális piacvezető streamszolgáltató akkor 8,51 millió új ügyfelet tudott megnyerni magának, és az elemzők lőttek mellé a 6,1 milliós gyarapodásról szóló konszenzusukkal.
Januárban a Netflix óva is intette a vérmes reményeket tápláló elemzőket, jelezve, hogy a folyó negyedévre lassuló növekedési tempót várnak, és elégedettek lennének a globális előfizetői létszám hatmilliós bővülésével. Ehhez képest az elért négymilliós plusz mélyütésként érte a piacot, s ez a részvényárfolyam 11 százalékos zuhanásában mutatkozott meg a gyorsjelentés keddi tőzsdezárás után publikálását követő kereskedésben. Úgy látszik, a két számjegyű mozgások megszokottá válnak a Netflix életében, az előző negyedév végén a rekordforgalomról és -nyereségről szóló híradást 12,5 százalékos rali követte.
A mostani letargiában már tetten érhető a pandémiát követő amerikai nyitás üzletmenetet negatívan érintő hatása, az újranyitó filmszínházak és az egyéb közösségi szórakozási lehetőségek egyre kevesebb embert tartanak otthon. Ráadásul a műsorválaszték sem volt a korábbiakhoz képest túl ütős, számos sorozat és produkció forgatását és utómunkálatait lassították a járvány miatt elrendelt korlátozások, s a Netflix egyik sikersorozata, az Office munkahelyi komédia visszaköltözött a rivális Peacock streamszolgáltatóhoz.
A konkurencia megerősödése sem tett jót az üzletnek, a lassan másfél éve elindított Disney+, valamint és AT&T-csoporthoz tartozó HBO Max is nézőket szipkáz el a Netflixtől vagy előle. A Walt Disney streamszolgáltatója márciusban már átlépte a százmilliós előfizetői álomhatárt. Mindez még óvatosabbá tette a Netflix vezetését, amely a folyó negyedévben
csupán egymillió új előfizetővel számol, szemben a 4,8 milliós elemzői „vágyakkal”. A második fél évre viszont piacütő sorozatok kerülnek képernyőre, s ezzel új előfizetők millióit tudják majd magukhoz láncolni.
Dráma azonban pénzügyi vonalon így sincs,
a szolgáltató forgalma az egy évvel korábbi 5,77 milliárdról 7,16 milliárd dollárra gyarapodott, nem utolsósorban az egy év alatt megszerzett 37 millió új előfizetőnek köszönhetően. A konszenzus 7,13 milliárdról szólt.
Bevételnövelő forrás volt még, hogy a német, a brit, az argentin és a japán piacon megemelték a havidíjakat. A negyedéves adózott eredmény 709 millióról 1,71 milliárd dollárra ugrott, ez egy részvényre vetítve 3,75 dolláros profitot (EPS) jelent a bázisidőszak 1,57 dolláros értéke után. A hosszú távú adósságot az utóbbi három hónapban sikerült egymilliárddal, 14,86 milliárd dollárra csökkenteni. Abban nem volt változás, hogy a cég önfinanszírozóvá vált, az ehhez szükséges 200 milliós előfizetői létszámot a múlt év végén már átlépték. A folyó negyedévre a cégvezetés 7,3 milliárd dolláros bevétellel és 1,44 milliárdos adózott nyereséggel tervez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.