BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erős évkezdés van a YouTube mögött

Rekordbevételt könyvelt el az Alphabet leányvállalata.

Mindenkori negyedéves csúcsot döntött az idei első negyedévben a Google anyacégének, az Alphabetnek a profitja – áll a Satista összefoglalójában. A vállalat hirdetési bevételei ugyanis szárnyaltak az elmúlt hónapokban, aminek köszönhetően csak a YouTube-on keresztül befolyó összeg majdnem több, mint a Netflix teljes bevétele.

Hatalmas lendülettel kezdte az évet a Google anyacége, az Alphabet.

A vállalat profitja mindenkori rekordot döntött 2021 első három hónapjában, ahogy a hirdetési bevételek már hónapok óta szárnyalnak. A technológiai óriás 55,3 milliárd dolláros bevételt ért el az első negyedévben, simán lenyomva az elemzői várakozásokat, és megközelítve a mindenkori csúcsnak számító 2020. negyedik negyedéves szintet.

Nem tud hibázni a Google

Rossz hír viszont, hogy a költségek újra kezdenek meglódulni a cégnél.

Az Origo szemléje szerint ennél is látványosabb viszont, hogy az Alphabet összesen 17,9 milliárd dolláros profitot ért el az idei első negyedévben, bőven lenyomva a megelőző negyedévben elért, rekordnak számító 15,2 milliárdos szintet.

Az Alphabet számára a hirdetések különösen fontosak, mivel a vállalat bevételeinek 80 százaléka ebből a forrásból származott. A legerősebb motort pedig a YouTube adta. A Google videóplatformja éves alapon 49 százalékos növekedést produkált a bevételek terén. Összevetésképpen, a cég minden más hirdetési bevételi forrása összesen csupán 30 százalékos bővülést hozott össze, míg a vállalat teljes bevétele 34 százalékkal erősödött.

Fotó: Martin BUREAU / AFP

A YouTube hatmilliárd dolláros, első negyedéves hirdetési bevételei pedig azt jelentik,

hogy az idei évben csak ez a platform könnyedén produkálhat 20–25 milliárd dolláros bevételt is.

A legnagyobb műsorstreaming-szolgáltatónak számító Netflix ugyanis az idei első negyedévben 7,2 milliárd dolláros bevételt ért el. Vagyis a Netflix teljes bevétele alig haladta meg a YouTube hirdetési bevételét. A Statista ábráján jól látszik az is, hogy a tavalyi negyedik negyedévben a YouTube-nak már sikerült is lenyomnia a Netflixet.

Fotó: Statista

 

Miközben a Netflixnek több mint 200 millió fizető felhasználója volt idén januárra,

a YouTube vizsgált számai kizárólag a hirdetési bevételeket tartalmazzák.

A platformnak ugyanis bár van fizetős prémiumszolgáltatása, az ezekből származó bevételeket az Alphabet nem közli külön lebontva a gyorsjelentésében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.