Nagy bizonytalanság övezi a Waberer’s első negyedéves gyorsjelentését. A Concorde elemzője szerint nem biztos, hogy megalapozottak a csoport pénteken publikálandó beszámolója körüli felfokozott várakozások. Bukta Gábor a Világgazdaságnak elmondta,
a Waberer’s számára fontos győri Audi-gyárban most folyamatos a termelés, és egyelőre nincsenek is információk a gyártás csiphiányra visszavezethető csökkentéséről.
Az Audinál belső logisztikai partnerként van jelen a Waberer’s, így megnyugtató, hogy Győrben zavartalan a gyártás, ugyanakkor a logisztikai cég bevételei 20 százalékban az autóipartól jönnek, így az ott tapasztalt lassulás jókora rizikó a számára. Bukta Gábor szerint sem bevételi, sem pedig profitsoron nem lesz nagy visszapattanás a cégnél.
Hozzátette, az sem biztos, hogy a hitelezői felé teljesíteni tudja vállalásait a társaság, amely csak nagyon erős hatékonyságjavulás esetén tudja hozni a számokat, ami további feszültséghez vezethet.
Ha a bankok felé nem tesz eleget a törlesztési köztelezettségének, akkor újratárgyalhatják a szerződést, ami egyértelműen rontja a részvény megítélését
– mondta Bukta Gábor.
Az olajdrágulás sem tesz jót a cégnek. Egyre szélsőségesebb árprognózisok látnak napvilágot, az eddigi 60-70 dolláros hordónkénti Brent-árat már 80 dollárosra várják az elemzők
– hangsúlyozza a Concorde elemzője. Az áremelkedés hatásait pedig csak részben tudja továbbhárítani a társaság, így az olajár elszállása újabb kockázati tényező.
A társaság persze próbál védekezni. Nemrég írtak alá szerződést 250 új Volvo és Renault vontató lízingeléséről. Erdélyi Barna, a társaság vezérigazgatója lapunknak adott interjújában arról beszélt, hogy
a flotta korszerűsítésével 6-8 százalékos üzemanyag-megtakarítást is el tudnak érni. Mivel az új járművek a második fél évben állnak majd üzembe, ez a mostani számokon nem segít.
A cégcsoportnál a Concorde elemzője szerint a legnagyobb probléma a nemzetközi szállítmányozási üzletággal van. Ennek lengyelországi lába, a Link túljutott az akvizíció utáni gyengélkedésen, alapvetően szép számokat hoz, de a Magyarországról működő nemzetközi szállítmányozás továbbra is tetemes veszteséget termel, és rövid távon nem is várható ebben változás. Bukta Gábor úgy véli, a menedzsmentnek erre kellene koncentrálnia, mert a Waberer’s hitelezői a nemzetközi fuvarozási szegmens eredményét figyelik árgus szemmel. A biztosítóval nincs gond, megbízhatóan teljesít.
Kedvező viszont, hogy a társaság aktívan részt vesz az intermodális szállításban, azaz a kamionok vasúti szerelvényeken való továbbításában, ugyanis a sofőrhiány és a környezetvédelmi szempontok miatt is ennek térnyerésére lehet számítani. Összességében csoportszinten minimális profittermelés is elképzelhető, a biztosítónak és a Waberer’s regionális szegmensének köszönhetően – tette hozzá Bukta Gábor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.