Globálisan 5,6 milliárd eurós árbevételt ért el tavaly a Dachser, ami 2019-hez képest stagnálás. A logisztikai cég a közúti szállítás területén dolgozik, de Európában charterjáratokon is szállít. Többek között ipari anyagokat és nyersanyagokat fuvaroznak, de az élelmiszer-logisztikai területen is jelen vannak. A cég tavalyi magyarországi árbevétele 22,6 milliárd forint volt, egy évvel korábban pedig az Opten adatai szerint 22,5 milliárd forintot ért el.
A Dachser csoport számára globálisan a 2020-as év sikeres volt
– mondta Roman Stolicny, a Liegl & Dachser Logisztikai Kft. vezérigazgatója a tavalyi évet értékelő online sajtótájékoztatón. Kiemelte: a cég által mozgatott tonnák száma 2,9 százalékkal csökkent, a szállítmányok összessége pedig 2,9 százalékkal esett vissza. Biztató, hogy az idei év első negyedében már 30 millió eurós forgalmat bonyolítottak, 150 ezer küldeményt szállítottak és 135 ezer tonnát mozgattak meg. Így már most látszik, hogy a tavalyi eredményeket túlszárnyalják, és 2021-ben 10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak – tette hozzá a vezérigazgató.
A szolgáltatások javítása érdekében idén több beruházást és fejlesztést hajtanak végre Magyarországon,
többek között hálózatbővítést terveznek, bekapcsolják a tevékenységbe Romániát, Szlovákiát és Horvátországot, valamint a skandináv országokat, a Benelux- és a balti államokat is. Az informatikai rendszer fejlesztésére 240 ezer eurót szánnak, és forrást allokálnak egy telematikai projektre is: a járművekre telepített fekete doboz segítségével nyomon tudják követni az áru mozgását.
Magyarországon 483 ezer tonnát ért el a szállított áru mennyisége, ez 4,3 százalékos csökkenés az előző évhez képest
– erről már Szabó Péter, a cég branch managere beszélt. „A tehergépkocsi-vezetők hiánya cseppet sem változott, a válság sem hozott több sofőrt” – mondta. Tavaly a pandémia első negyedévében még hozták a korábbi számokat, ám április és június között 30-40 százalékkal „szakadt be” a forgalom, azonban év végére ismét helyre állt a rend. A logisztikai cégnél nincsenek meghatározott indítási napok, mindennap mindent szállítanak.
Naponta 21 nemzetközi, Magyarországon belül pedig 19 belföldi járatot működtetnek.
A teherautók Németországban, a Benelux-államokban, Lengyelországban két munkanap alatt, Csehországban egy munkanapon belül képesek az árut célba juttatni. 2021-ben három új járatot vezettek be, amelyek Zalaegerszegről, Pécsről és Pilisvörösvárról indulnak – mondta Szabó Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.