BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már látja a fényt az alagút végén Waberer’s

Az első negyedéves jelentés alapján nem lehet biztosra venni, hogy az elvárt számokat hozza majd a csoport.

Jó úton halad a Wabererer’s de még messze van a társaság saját céljaitól” – összegezte a véleményét a Világgazdaságnak a Concorde Értékpapír elemzője, miután a logisztikai cég a napokban közzétette első negyedéves eredményét.

A cég árbevétele 142,3 millió euróra csökkent az év elején, a gyorsjelentésben a cégvezetés azzal magyarázta a bevételek mérséklődését, hogy új stratégiát hirdettek, és csak ott operálnak, ahol üzletileg érdemes.

A negyedéveben viszont pluszba fordult a nettó eredmény, a 2020 negyedik negyedévi 2,7 millió euró veszteség után 2,5 millió euró plusszal zárták az első három hónapot. Bukta Gábor szerint most a finanszírozó bankok által kitűzött célok elérése jelenti a legnagyobb rizikót,

ugyanis az első negyedéves jelentés alapján nem lehet biztosra venni, hogy az elvárt számokat hozza majd a csoport, ami akár nagy gondot is jelenthet 2022-ben.

Továbbra is a nemzetközi szállítmányozási üzletág teljesít a legrosszabbul, de a szakértő szerint mindenképpen szükséges volt az új stratégia meghirdetése.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Látni kell, hogy a lengyel LINK már hozzáad a számokhoz, és képes profitot termelni, ugyanakkor a magyarországi központú nemzetközi üzletág még messze van attól, hogy hozzáadjon az eredményhez. A regionális szegmens eredménye jelentősen elmaradt a negyedik negyedévitől, a menedzsment szerint a mostani, 3,5 milliós EBIT-szint fenntarthatónak mondható, és egyszeri hatások eredménye volt a negyedik negyedévi eredmény.

Bukta Gábor szerint a biztosító kimagasló számait a forgalom növekedése miatt megsokasodó kárkifizetések fogják majd vissza. A Concorde elemzője szerint a cégnél egyelőre nem érzik kockázatát annak, hogy az autóiparból érkező megrendeléseik a csiphiány miatt akár csökkenésnek indulhatnak, pedig ez Bukta Gábor szerint az egyik legnagyobb rizikó a Waberer’s eredményére nézve.

Ha ugyanis a csiphiány tartós lesz, akkor az autógyártók a nagyobb profithányaddal rendelkező felső kategóriás modelljeik gyártása mellett tartanak ki,

ami kevesebb összeszerelt autót, és így csökkenő rendelésállományt jelent a logisztikai cégnek.

Összességében a szakértő szerint lehet kedvező a második negyedév a cég számára, most a csiphiány jelenti a fő kockázatot, ugyanakkor a tavalyi alacsony bázis mindenképpen növeli majd az eredményt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.