Egy amerikai kutatóintézet elemzést készített a gépjárművek élettartamára vonatkozó szennyezőanyag-kibocsátásról, amely élénk vita tárgyát képezi a környezetbarátabb megoldásokat sürgető kormányfők között - írja a Reuters. Az Argonne Nemzeti Laboratórium több száz paramétert figyelembe vett a kutatás elvégzésekor, többek között az elektromos autók akkumulátoraiban használt fémtípusokat vagy az alumínium-, illetve műanyagalkatrészek mennyiségét.
Jarod Cory Kelly, amerikai energiaügyi szakértő szerint az elektromos járművek gyártásához több szén-dioxidra van szükség a lítiumakkumulátorok gyártása miatt, mint amennyi a hagyományos autók előállításához szükséges.
Egyéb tényezők, például a villamosenergia előállítási helye is befolyásolhatja a környezeti károsanyag-kibocsátás mértékét. Az Egyesült Államokban a villamosenergia 23 százaléka származik széntüzelésű hőerőművekből, míg Norvégiában az elektromos áramot megújuló források, vízierőművek állítják elő. Így a Norvégiában használt Teslának kisebb az ökológia lábnyoma, mint ugyanannak a Teslának az Egyesült Államokban. Amennyiben az elektromos áramot szénerőmű termeli meg, amely kifejezetten jellemző Kínára vagy Lengyelországra, az elektromos gépjárműnek 78700 kilométert kellene megtennie, mire működése gazdaságos lenne.
A kutatás megállapította, hogy a benzines autók szén-dioxid kibocsátása összességében nagyobb az elektromos autókénál.
Az EV modellek legrosszabb esetben is csupán 4,1 millió gramm szén-dioxidot termelnek évente, míg egy benzinnel működő gépjármű több mint 4, 6 millió grammnyit. A kutatás szerint az elektromos autók használata az első évben még nem térül meg, 24 ezer megtett kilométer után már megfigyelhető, hogy működésük fenntarthatóbb és kisebb ökológiai lábnyomot hagynak maguk után a hagyományos gépjárművekkel szemben.
Az elvégzett kutatás szerint az elektromos autók használata hosszú távon kifizetődő. Mások azonban kevésbé optimisták az elektromos autók használatát illetően. Daniel Ernst, a Liege-i Egyetem kutatója 2009-ben például úgy nyilatkozott, hogy egy átlagos EV modellnek 700 000 kilométert kell megtennie, mire kevesebb szén-dioxidot bocsátana ki, mint egy benzinnel működő autó. Egyéb csoportok is úgy vélekednek, hogy az elektromos autók nem feltétlenül tisztábbak vagy környezetbarátabbak a fosszilis energiát használó autóknál. A 600 olajcéget képviselő Amerikai Ásványolaj Intézet (American Petroleum Institute) szerint számos kutatás bizonyítja, hogy a különböző meghajtású autók hasonló mértékű üvegházhatású gázt bocsátanak ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.