Jelentősen drágultak a hazai használt autók az idei év első félévében. A megnövekedett kereslet és a piac utánpótlásának drágulása alaposan felverte az árakat.
A második negyedév végére a tavalyi év azonos időszakához mérten csaknem 50 százalékkal lett magasabb a gépjárművek átlagára, amely így már 3,8 millió forintra rúgott, de természetesen ez nem minden típus esetében ér el ilyen mértéket
– derült ki a Használtautó.hu piacelemzéséből.
Az árakat az új autók is hajtják, a honlapon ugyanis akár szalonautókat is hirdetnek, amelyek értelemszerűen az átlagnál jóval magasabb árral kerülnek be a rendszerbe.
A legolcsóbb kategória iránti fokozott érdeklődés miatt pedig számos jármű fel sem kerül a hirdetési oldalra, mert azok gyakran már a közzététel előtt, a tulajdonosok ismeretségi körében gazdára találnak.
Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője figyelmeztetett: ahogy az építőiparban, úgy az autópiacon is a koronavírus mellék-, illetve utóhatása az áremelkedés.
Az új autók – akár a chiphiányra is visszavezethető – árnövekedése és hosszabb szállítási ideje, a forint árfolyama, a drágább import és a növekvő kereslet a használt autók piacán is drágulást okozott
– mondta a szakértő.
Az áremelkedés ellenére a használt autók eladása mégis rekordot döntött az első félévben. A JóAutók.hu adatai szerint
2021 elején 5,7 százalékkal több autó cserélt gazdát, mint 2020 első félévében, ezúttal összesen 395 ezer személygépkocsit adtak el idehaza.
Ez alapján reális, hogy éves szinten megdőlhet a 2019-ben elért 808 ezres eladási csúcs is. Akkor az első félévben 389 700 jármű cserélt gazdát, így erre jó esély van.
A keresések között még mindig a Suzuki Swift a legnépszerűbb, a Használtautó.hu vadászati listáját magasan vezeti, de a Skoda Octavia és a Ford Focus sincs lemaradva nagyon.
Leggyakrabban az Opel Astrák váltottak tulajdonost az első félévben, összesen 23638 alkalommal, mögöttük végeztek a Suzuki Swiftek (19570) és a Ford Focusok (11295).
A vételárak egyébként a várakozások szerint nem nagyon fognak csökkenni a közeljövőben. A szakértők most a tavalyi évhez hasonlóan egy rövid távú stagnálást várnak, majd újabb drágulás jöhet, többek között a kisebb környezeti terhelésű, ám drágább autók előtérbe kerülésének köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.