Aligha bánnák az áruházláncok, ha az elemzői jóslatoknak megfelelően folytatódna a nyári hónapokban a kiskereskedelmi fogalom felfutása, a májusi 5,8 százalékos növekedés ugyanis az alacsony bázis miatt csalódás volt.
A vizsgált hónapban 1146 milliárd forint vándorolt a kasszákba, ennek a 47 százaléka mögött állt élelmiszereladás, míg a non-food kategória 38, az üzemanyagértékesítés 15 százalékos részaránnyal képviseltette magát.
A második negyedév tapasztalatait úgy összegezték a SPAR-nál, hogy jelentősen megnőtt a tranzakciószám: heti kettő helyett már négy-ötször is vásárolnak az emberek, ezzel párhuzamosan viszont a kosárértékek mérséklődnek. Maczelka Márk kommunikációs vezető a VG-nek jelezte: a kisebb alapterületű üzletek forgalma fejlődik, míg a nagyobbaké csökken. Rávilágított, hogy a második negyedév értékben jelentős növekedést mutat, egyes áruterületek esetében ez volumenemelkedést is jelent. Ezzel szemben az Auchannál azt tapasztalták, hogy ha az élelmiszert nézzük, az április-júniusi időszak mérlege – néhány terület kivételével – még negatív a bázisidőszakban tapasztalt felvásárlási hullám miatt. A nem élelmiszer területet pedig olyan árukörök pörgették fel a francia hátterű hipermarkethálózatnál, mint a medence vagy a kerti bútor. A SPAR webshopja visszatért a járvány előtti időszakhoz, az idősávok már másnapra is elérhetőek, de a legtöbb esetben van lehetőség az aznapi kiszállításra és átvételre is. Fókuszban a Balaton-part és a Tiszta-tó van, a szezontelepüléseken nyitottak áruházi átvételi helyeket is.
Nagyobb mértékben nőtt a tranzakciók száma a Tescónál, mint amennyivel a kosárérték csökkent, ezáltal a heti átlagos eladások országos szinten növekedtek, a Balaton vonzáskörzetében lévő boltokban a bővülés mértéke meghaladja az átlagot. Az online üzletágban a vírushelyzet javulásával újra 100 kilogramm lehet a rendelések súlyhatára, illetve és a vásárlók választhatják a csomagolás (táska) nélküli szállítást is.
Van olyan hétköznap, amikor akár 90 százalékos kapacitással működik a Tesco Online szolgáltatás.
A legnagyobb szezonális növekmény az idén eddig a fagylaltnál figyelhető meg, ahol a heti átlagos eladás a langyos tavaszi hónapokhoz képest csaknem a háromszorosára nőtt. Szintén hatalmas érdeklődés mutatkozik a kisebb non-food kategóriák, mint például a napernyők, kempingkellékek, grillezéshez szükséges eszközök vagy épp a kültéri játékok iránt, ezeknél sem ritka a duplázódás. Az átlagos heti söreladás 52 százalékkal nőtt a Tescónál, míg az ásványvízértékesítés 46 százalékkal lódult meg. A szénsavas üdítők és a jeges teák forgalma is mintegy ötödével kúszott fel.
Eközben az Aldinál arra építenek, hogy a vásárlók azokat az üzleteket keresik, amelyekben minél gyorsabban, minél egyszerűbben tudnak kedvező áron, jó minőségű termékekhez jutni. A német diszkontlánc hazai leányvállalata szerint a korlátozások feloldása után úgy tűnik, a lezárások alatt kialakult trendek folytatódnak, vagyis
a vásárlók inkább ritkábban, de nagyobb értékben vásárolnak.
A választékból kiemelkedően jól fogynak az alkoholos és alkoholmentes italok, a fagylaltok, grilltermékek, illetve a kerti sütögetéshez, partikhoz, koktélkészítéshez használatos non-food eszközök is. Az áruházlánc június 15. és augusztus 31. között kiemelt, vagyis az átlagosnál nagyobb forgalmú üzletté nyilvánította 9 Balaton-környéki, továbbá a Gárdonyban található üzletét. Az Aldihoz hasonlóan a Lidlnél továbbra is áll, hogy a vásárlók kevesebb alkalommal, de akkor nagyobb értékben vásárolnak. Az alapélelmiszerek és a friss termékek, így a friss pékáru, a friss hús, a zöldség-gyümölcs és tejtermékek a legkedveltebbek. A vevők láthatóan előnyben részesítik a széles kínálatot és a termékek kiváló ár-érték arányát, valamint a nagybevásárlásokat támogató XXL kiszerelést az akciós heteken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.