A Volkswagen konszern globális értékesítéseinek ötödét már a tisztán elektromos hajtású modellek adják 2025-ben, míg részarányuk öt évre rá eléri az 50 százalékot – jelentette be a német autógyártó 2030-ig szóló stratégiájának ismertetésekor Herbert Diess vezérigazgató hozzátéve, hogy négy éven belül globális piacvezetővé akarnak válni az elektromos autózásban. Ehhez a modellpaletta gyakorlatilag rendelkezésre áll.
A konszern versenyképességét jelentősen növelni fogja, hogy villanyautó-családjukat egyetlen közös platformra építik fel, a Skodától egészen a Porschéig. Ennek kifejlesztéséhez 800 milliós euró költséggel bázist hoznak létre Wolfsburgban.
A csoport a járműgyártás és a klímavédelem jövőbeni kapcsolatának és összhangjának megteremtésére hivatott új európai uniós keret- és követelményrendszer ismertetése előtt egy nappal vázolta fel elképzeléseit, immár arra is felkészülve, hogy a belső égésű motorok értékesítését 2035-ös határidővel megtiltják a közösség területén.
A Toyota mögött a világ második legnagyobb autógyártójának számító VW-konszern tervei a tavalyi 3 százalékos villanyautó értékesítési arányukat és az ID-modellszéria halvány kínai fogadtatását tekintve ambiciózusnak tűnnek, de amint azt Diess is hangsúlyozta, mindent az e-mobilitás és az azt kiszolgáló szoftverfejlesztéseknek vetnek alá, s a pénz nem lehet akadály a költségeit szigorúan fogó vállalatcsoportnál.
Most fut a szekér, így a 2025-ig előirányzott 150 milliárd euró átállási keretet zömmel saját bevételeikből tudják feltölteni. Alapanyag-költségeiket már 2025-re 7 százalékkal csökkenteni akarják, akkugyáraik építését pedig felgyorsítják, annak elkéréséhez, hogy 2030-ra 80 százalékban önellátóvá válhassanak ezen e téren.
A környezetvédelmet újabban kiemelten kezeli a dízelbotrányba 2015-ben belebukott wolfsburgi cég, amely az autózásban más alkalmatlan, kimerült akkuk háztartási hasznosítására, majd újrafeldolgozására is terveket dolgoz ki. Céljaikat a 660 ezer fős kollektíva is támogatja azután, hogy Diess a munkahelyek 2029-ig történő megőrzésére tett ígéretet.
Kínában a piacvezető szerep megőrzése a cél, Amerikában pedig a jövőre a ’70-es évek kaliforniai életérzését sugárzó ID.Buzz mikrobusszal teljessé váló modellpalettával a hazai pálya előnyét élvező, világelső Tesla elé dobnak kesztyűt. Közben a marzsokra is ügyelnek, a hagyományos modelleknél ez leszálló ágba kerül, míg a tömeggyártás felfutásával és a technológia fejlődésével egyre olcsóbbá váló villanyautók már az évtized közepére feljönnek ugyanarra a 8-9 százalékos profittermelési szintre.
A fosszilis üzemanyagokkal hajtott motorok fokozatos kivezetését úgy hajtják végre, hogy azok – saját kategóriájukon belüli – versenyképessége addig se csorbuljon. A VW-nél tisztában vannak vele, hogy az EU az emissziós normák szigorításával, majd a büntetőadók kivetésével adminisztratív eszközökkel is gyorsítani fogja a „motorcserét”. Diess külön szólt az önvezető autózást lehetővé tevő szoftverek fejlesztésének fontosságáról, e piac tízszeresére, 100 milliárd dollárosra bővül 2030-ra. Akkor a VW-csoport „flottájából” 40 millió jármű szolgáltat majd folyamatosan adatokat feldolgozó központoknak, hogy javítani tudják a villanyautózás minőségét, s akkor az értékesített autók 60 százaléka intelligens VW szoftverrel lesz felszerelve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.