BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Önjáró kamionokat eresztene az utakra a kínai startup

Az autonóm autókkal foglalkozó kínai startup-cég végrehajtotta első jelentős akvizícióját, melynek során egy kamionos vállalatot vásárolt fel

A kantoni központú vállalat nem hozta nyilvánosságra, hogy mekkora összegért vette meg a MoonX.AI nevű céget kedden – számolt be róla a CNBC.

Az akvizíciót követően a MoonX.AI alapítója, Csingsziong Jang a WeRide alelnöki pozícióját fogja betölteni a jövőben, és a vezetője lesz a cég kutatóintézetének is. A kamionos vállalattól több mint 50 mérnők csatlakozik új munkatársként a WeRidehoz.

Fotó: Shutterstock

A felvásárlásnak köszönhetően ismét reflektorfénybe került a kínai önvezető technológiák piaca, ahol a verseny egyre intenzívebbé válik.

Olyan erős szereplők szálltak már ringbe korábban, mint az egyaránt dél-kínai illetőségű Ponyi.ai és AutoX, valamint az ország egyik legnagyobb technológiai óriásaként ismert, internetes keresőjéről is elhíresült Baidu.

A MoonX.AI megalapítása előtt Jang a DiDi Global önvezető részlegénél dolgozott, így a WeRide bízik benne, hogy a megvásárolt technológia mellett tudásra és tapasztalatra is szert tett az üzlet során.

A MoonX csapata hatalmas tapasztalatot halmozott fel az évek során, így biztosak vagyunk benne, hogy az önvezető technológiák terén megszerzett tudásukkal hozzájárulnak majd cégünk további fejlődéséhez

– dicsérte újdonsült munkatársait Tony Han, a WeRide elnök-vezérigazgatója.

A felvásárlás lehetővé teszi, hogy tehetségesebb és erősebb csapattal méressük meg magunkat az iparági versenyben

– tette hozzá.

A WeRide a felvásárlástól függetlenül is terjeszkedik Kínában, hiszen új irodát és technológiai központot nyitott Shenzenben. A vállalat értékét a májusi finanszírozási körben 3,3 milliárd dollárra taksálták.

A WeRide fő profilja az autonóm vezetési rendszerek fejlesztése, amelyet a tervek szerint autógyártóknak fog értékesíteni.

A vállalat 2019-ben jelentette be, hogy elindítja robottaxi-szolgáltatását Kantonban, amelyet 2020-ban sikerült is megvalósítania. A cég eközben már teszteli saját önvezető autóbuszát is. Saját bevallása szerint a tesztek nagyon biztatóak, hiszen a robottaxik és a robotbuszok már több mint 5,5 millió kilométert tettek meg sofőr nélküli üzemmódban.

Bár a MoonX felvásárlásával egy önvezető teherautós cégre is szert tett, a vállalat egyelőre nem erősítette meg, hogy ezen a területen is terjeszkedni szeretne.

Ugyanakkor Tony Han sejtelmesen fogalmazott, mikor azt nyilatkozta, hogy

a cég aktívan együttműködik különböző iparágakban tevékenykedő partnereivel abban, hogy folyamatosan szélesítse szolgáltatásai körét.

Han arról is beszélt, hogy a MoonX szakembereinek segítségével a WeRide egy újabb önvezető eszköz kifejlesztésén dolgozik. A vállalat ugyanakkor elutasított minden további kommentárt a projekt részleteire vonatkozóan.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.