Azt hiszem, nem túlzás azt állítani, hogy a kínai tulajdonban lévő svéd márkánál az utóbbi hat-nyolc évben több változás történt, mint előtte két évtizeden át összesen. Egészen friss formanyelvet és gyökeresen új belsőtér-koncepciót álmodtak meg, eközben megkezdődött az online értékesítés, és azt sem féltek meglépni, hogy távol maradjanak a tradicionális nemzetközi autókiállításoktól. Új korszak köszöntött be a hajtásláncok terén is, hiszen búcsúztak az öt- és hathengeres blokkok, és a plug-in hibridek térnyerésével egyértelművé vált, hogy a Volvo a tisztán elektromos hajtásra való átállásig sem szán már túl nagy szerepet a dízeleknek.
Noha a márka technológiai igazgatója, Henrik Green egyenesen azt mondta, hogy a belső égésű motoroknak nincs jövőjük, azért a legújabb 2,0 literes dízel erősen árnyalja a képet. Amikor beültem a V60 CC-be, 1040 kilométeres hatótávolságot jelzett a fedélzeti számítógép, ezt pedig a gyakorlatban is simán hozza az autó. Vajon a való életben hogy vált majd ki egy ilyen járművet az órákig kanócon lógó, optimális esetben 400 kilométeres hatótávú villanyautó? A választ alighanem mindenki tudja.
A mai középkategóriások mezőnyében óriásinak számító 71 literes tank mellett a plusz 40 newtonméteres rásegítésű, 48 voltos lágy hibrid rendszer is jót tesz a hatótávolságnak, ugyanakkor az utóbbi működéséből csak annyit vesz észre a sofőr, hogy a start-stop funkció működése sokkal finomabb, mint korábban.
A 197 lóerős, 2,0 literes dízel hangja az egyetlen, ami nem illik az összképbe, a német konkurensek jobban becsomagolják ezeket a négyhengereseket.
Miközben a nyolcfokozatú váltó tökéletes harmóniában dolgozik a motorral, a dinamikára sem lehet panasz, öt személlyel, az 500 kilós terhelhetőséget kihasználva is marad annyi tartalék, ami egy ilyen kaliberű autótól elvárható. Pedig a V60 Cross Country minden, csak nem könnyű, az 1854 kilogrammos tömeg a kategória nehezebbjei közé sorolja. Ennek megfelelően távol áll tőle a sportos viselkedés, de azt is meg kell hagyni, hogy a szabadidő-autós köntösbe bújtatott Cross Country sokkal lágyabban rugózik a sima V60-asnál. Miközben az utastér komfortja és az ülések kialakítása is elsőrangú, a csomagtérbe sem lehet belekötni. Az 529 literes érték nem kiemelkedő, de sarkos kialakítása miatt jól pakolható – ez igazi kombi, és nem shooting brake!
A kizárólag összkerékhajtással elérhető V60 CC 15 170 000 forintos ára értékarányos, hiszen amellett, hogy alapból hihetetlenül sok vezetéstámogató rendszert kap a vásárló, a modell 210 milliméteres hasmagasságát sok SUV is megirigyelhetné. Aki pedig ódzkodik a dízeltől, az 15 390 000 forintért 2,0 literes, 250 lóerős, benzinmotoros kivitelt is választhat.
TETSZETT
• stílus, hangulat
• komfort
• praktikum
• fogyasztás, hatótávolság
NEM TETSZETT
• kevés fizikai gomb
• dízelmotor hangja
ÖSSZEGZÉS
Igazi kilométerfaló a dízelmotoros V60 Cross Country, a baráti fogyasztás mellett az autó komfortszintje elismerésre méltó, viszont a sportosságnak a csíráját se keressük benne. S persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy ennek a Volvónak is egészen sajátos hangulata van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.