Elkészült a Schiller cégcsoport ötmilliárdos beruházása:
az Opel szalon már működik, a Toyota szalon a hétvégén költözött, még ebben a hónapban nyit a Lexus Pest, szeptember első hetében pedig a Skoda szalon
– mondta a Világgazdaságnak Schiller Gábor, a vállalatcsoport tulajdonosa. A beruházás 2020 elején indult a budapesti Váci úton, a korábbi Hunyadi laktanya 26 ezer négyzetméteres területén, amelyet a vállalat 2017-ben vásárolt meg. Az új létesítményben az említett négy autószalon mellett helyet kap a csoport teljes backoffice központja, és egy 60 állással rendelkező szervizkomplexum. Utóbbi berendezéseit részben a HIPA pályázati forrásából finanszírozták részben. A szerviz okoskulcsos szekrényeinek használata lehetővé teszi, hogy az ügyfél biztonságos körülmények között a nyitvatartási időn kívül is be tudja adni autójának iratait és kulcsát. E megoldás növeli a szerviz működésének hatékonyságát, a szolgáltatás online megrendelhető, és folyamatos a rendelkezésre állás. A szerviz jelenleg próbaüzemben működik.
A komplexum kész, már csak a külső tereprendezés és a szalonok szignalizációja van hátra, de szeptember végéig ezek a munkák is befejeződnek. Elkészült a Váci út és a Szilas-patak utca metszésénél a lámpás kereszteződés is, amelynek létesítését az újpesti önkormányzat írta elő a vállalatnak a közlekedés könnyítése érdekében. Ez feltétele is volt annak, hogy a csoport használatba vehesse a komplexumot. A lámpás kereszteződés a Dunakesziről érkező, balra kanyarodókat és a városba visszafordulókat is segíti.
Az egykori laktanya területe mellett megvásárolt a vállalat egy 8500 négyzetméteres telket is, amelyen majd használtautó központot létesít a csoport.
Igaz, hogy tavaly okozott nehézséget a járvány a vállalatnak, de kevés alkalmazott betegedett meg a szigorú megelőző intézkedések miatt, és így az ügymenet is folyamatos maradt. A napi bérautó üzletág forgalma azonban lényegesen esett, mert ezt a szolgáltatást elsősorban a turisták és a külföldről hazalátogató magyarok vették igénybe. Jelenleg azonban ismét biztató a helyzet, még autóhiány is kezd kialakulni ezen a piacon.
Schiller Gábor tájékoztatása szerint
a vállalatnak most az ellátási lánc akadozása a legnagyobb probléma a vállalatnak, mert a rendelésállomány hatalmas, de a teljesítési határidők nagyon megnyúltak. Egyes márkák esetében a most leadott rendeléseket csak 2022-ben tudják majd teljesíteni.
A globális félvezetőhiány miatt egyes gyártók navigációs egység nélkül küldik el az autót a megrendelőnek, és csak később szerelik be a hiányzó alkatrészeket. Nagy nehézséget okoz a haszongépjárművek beszerzése is, továbbá problémás a márkaszervizek alkatrészellátása. Bár a forgó-kopó alkatrészek rendelkezésre állnak, de speciális igények esetén nagyon megnőtt a szállítási idő, ettől csökken az ügyfél elégedettsége is. Ilyen esetekben a cég csereautóval próbálja segíteni ügyfeleit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.