Nagy-Britanniában a mai napig népszerű az autós triálsport, veterán járművekkel másznak hegyet, bizonyítva a pilóta és a korabeli technika képességeit. A megjelenésében a klasszikus vonalat követő Morgan Plus Four roadster felépítését tekintve modern autó, alacsony a hasmagassága, de a legújabb változatot nyugodtan lehet terepre vinni. A CX-T névben az előtag az aktuális alumínium alvázat jelöli, míg a T betű a triálsportra utal. Az építésben a saját mérnökeinek a tudása mellett a Rally Raid UK műhely szakembereire hagyatkozott a Morgan, az utóbbi vállalkozás eddig 14 Dakar-győztes autót épített. Először is alaposan megvizsgálták az új sportkocsik alapját képező vázat, és arra jutottak, hogy az kellően merev, nincs szükség megerősítésre. A motorhoz és a váltóhoz se nyúltak, hiszen a BMW-től származó 2,0 literes, 255 lóerős turbómotor és a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó tökéletesen ellátja a feladatát. Ezenkívül minden mást átalakítottak.
Az utas- és csomagtér fölé külső bukókeretet építettek, ami egyrészt a biztonságot növeli, másrészt rengeteg új rögzítési lehetőséget kínál. Zárható ládában lehet szállítani a szerszámokat, de itt lehet kívülről könnyen hozzáférhető módon megtalálni a mentőfelszereléseket is (ásó, rámpa, vontatókötél). A hosszú első sárvédőkön elhelyezett bőrtáskák is csomagtartóként használhatók. Az utasteret nem vászontető, hanem műanyagból készített keménytető borítja, a műszerfalra került egy tartó, amelyen térképet, itinert vagy elektronikus kütyüt (navigáció, tripmaster) lehet rögzíteni. Teljesen új konstrukció a felfüggesztés, amelyben a Plus Six modell hosszabb lengőkarjait használják – meredekebb szögben állnak, így a magasságot és nem a nyomtávot növelik –, a gömbcsuklókat masszívabb darabokra cserélik, a rugóstagok tereprali-versenyautóból származnak.
A nagyobb átmérőjű abroncsok alkalmazásával a hasmagasságot 230 milliméterre növelik, a kerékjáratokat nagyobbra vágják, hogy berugózáskor is szabadon foroghassanak az abroncsok.
A kocsi alját öt darabból álló páncéllal védik, a kipufogórendszer attól egyedi, hogy hátul oldalt kerül kivezetésre a cső, ami a hátsó terepszöget javítja.
A BMW elektronikusan vezérelt differenciálzárját építik be, a vezérlés azonban a sofőrre van bízva.
Road módban teljesen nyitott a differenciálmű, All-Terrain módban 45 százalékos zárást használnak, All Terrain – Extreme választásakor teljesen összezárnak a hátsó kerekek, az utóbbi használata csak laza talajon javasolt. Egyfelől a nagyobb átmérőjű kerekek, másfelől a terepen araszolás megkönnyítése végett rövidebbre vették a végáttételt. A Morgan mindössze nyolc darab Plus Four CX-T gyártását tervezi, az ár adók nélkül 170 000 font, azaz 71 millió forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.