A hagyományos felépítésű 2,5 literes turbómotor a maga 400 lóerős teljesítményével és 480 nanométer nyomatékával ugyan átlagosnak számít ebben a szegmensben, az a plusz egy henger olyan egyedi karakterisztikát biztosít, amit nem lehet számokban kifejezni. A négyhengeresekhez képest elsősorban a teljesítményleadása, illetve a speciális gyújtási sorrendből (1-2-4-5-3) származó működési kultúrája teszi egyedivé, nem is szólva jellegzetes „orgánumáról”, amely szintén nagyon fontos egy sportváltozat esetében.
Bár a Q3-as önmagában ugyanolyan lehengerlő látványt nyújt, mint nagyobb testvérei, éppen a kompakt méretei teszik szimpatikussá. A Sportback-változatnál a csomagtartó marad 530 literes, az 5 centiméterrel alacsonyabb tető érdemben nem befolyásolja a hátsó fejtér méretét sem. A beszállást megkönnyíti, hogy a 10 milliméteres ültetés ellenére az ülések viszonylag magasan vannak, így sem leereszkedni, sem felmászni nem kell, azonban a hátra beszállóknak a lejtős tető miatt már érdemes lehajtani a fejüket. Odabent elöl-hátul jól el lehet helyezkedni, átlagos testalkatú felnőttek számára ideális a helykínálat. Hasonlóan eltalált az ergonómia, a feláras RS-ülésben sem érezzük magunkat beszorítva, kényelmesen ülhetünk a kormány mögött. A legújabb stílusú belső elrendezés technokrata jellegét olyan megoldások teszik emberközelivé, mint a műszerfal Alcantara-betétje vagy már az Audinál is ritkaságnak számító fizikai gombokkal kezelhető szellőzés.
A piros varrással feldobott belsőben nehéz megállni, hogy egyből az indítógombra csússzon a kezünk. A morgósan induló motor ellenére első körben a hagyományos Audik kulturált viselkedését látjuk viszont az RS-től, Comfort állásban talán fel sem tűnne, hogy egy 400 lóerős SUV-t vezetünk. Sima burkolaton még az egyébként feszes rugózás is elfogadhatónak tűnik, ami előnyös, az viszont inkább csalódást keltő, hogy ebben a konfigurációban annyira élettelenül reagál a gázpedál lenyomására, hogy akár a legkisebb motorral, a 35 TFSI-vel is választhattuk volna. A szűk keresztmetszet a váltó, ugyanis ha az S, vagyis a sportállásba húzzuk, sokkal élénkebbé válik. Ez ugyan a fordulatszám emelésével jár, de megéri, mert az öthengeres hangját is előcsalogathatjuk. Az üzemmódok között Sport és kétféle RS beállítás közül is választhatunk, ezek személyre szabhatók és a kormányról is előhívhatók. Mindent feltekerve egy hangulatos, rali stílusú fordulatszámmérő jelenik meg, itt már gyanússá válik, hogy az RS Q3-as eddig csak altatta a vállunkon ülő kisördögöt. Amikor rálépünk a gázra, a váltó nagy levegőt vesz, gondosan visszakapcsol, és mint a megsebzett vad, elemi erővel vágtázni kezd az autó, elvégre 4,5 másodperc alatt álló helyzetből is eléri a 100 kilométer per órás tempót! A közben hallható műhangra semmi szükség, szerencsére lehalkítható, ahogy az irányítást a kezünkbe véve, vagyis a váltófüleket használva az is kiderül, hogy nem a dupla kuplungos váltó felejtett el gyorsan, észrevétlenül kapcsolni. Sajnos hiába a tapadást biztosító (Haldex-rendszerű) quattro összkerékhajtás és a sportfutómű, a már említett 1,5-es alapmodellhez képest 185 kilós pluszsúly és a magas építés kanyarban érezteti a hatását. A precíz és érzékeny, mégis semleges érzetű kormányzás a jól adagolható, erős fékekkel tesz érte, hogy jól érezzük magunkat az RS Q3-asban, de nem pótolhatja a motor és a váltó közötti összhangot, és nem csaphatja be a fizikát sem. Győr legújabb büszkeségével jobban esik a pihentető utazás, mint a pályanapokra járás, ez persze nem jelenti azt, hogy kis darabszámú csúcsmodellként ne lenne létjogosultsága!
Tetszett
Nem tetszett
Összegzés
Készült már sportolásra alkalmasabb RS modell Győrben, a Q3 Sportback azonban igényes, a márkához méltó színvonalon kidolgozott és megépített SUV, amely tiszteletben tartja az Audi hagyományait és a vásárlók igényeit. A korlátozottan kihasználható RS modell alternatívájaként a 190 lóerős 40 TFSI vagy TDI quattro is jó választás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.