Törvényt fogadott el Kína annak a megakadályozására, hogy a nagy internetes cégek visszaéljenek az internetre felkerülő személyes adatokkal. A jogszabályt az utóbbi években elszaporodott internetes csalások, de mindenekelőtt a felhasználóknak az adatok kiszivárgása láttán növekvő aggodalma miatt fogadták el. Az AP amerikai hírügynökség megjegyzése szerint a kormányzó Kínai Kommunista Párt tovább növeli az internetes ágazatra gyakorolt nyomást.
A kínai parlament állandó bizottsága által elfogadott törvény értelmében az állami és a magáncégeknek csökkenteniük kell az állampolgárok személyes adatainak gyűjtését, és állandó jelleggel ki kell kérniük a beleegyezésüket.
A törvény, amelyet monopolellenes törvény és más intézkedések előztek meg, november 1-jén lép hatályba. A jogszabály következtében az Alibaba webáruház és a Tencent játék- és közösségi média-vállalat részvényeinek árfolyama máris esett.
Áprilisban az Alibabát rekordnagyságú, 2,8 milliárd dolláros pénzbírsággal sújtották a kínai hatóságok versenysértő magatartás címén.
Augusztusban a kormány bejelentette, hogy az oktatási cégeknek a jövőben nem engedélyezik, hogy külföldi beruházással nyújtsanak fizetős szolgáltatásokat. A törvény előírja, hogy a cégek milyen információkat tárolhatnak, és ezt hogyan tehetik. A teljes szöveget még nem hozták nyilvánosságra, de a korábbi tervezetek alapján a felhasználók beleegyezése szükséges ahhoz, hogy az adataikat egy másik cégnek eladják.
A kínai törvény hasonlít az Európai Unióban hatályos általános adatvédelmi rendelethez (GDPR), amely a személyes adatok gyűjtését és kezelését szabályozza.
A nyugati országok gyakorlatától eltérően azonban a kínai törvény nem rendelkezik a kormánypárt, illetve a kormány személyes adatokhoz való hozzáférésének korlátozásáról. A kommunista pártot azzal vádolják, hogy az ujgurokról és más, többségében muszlim hszincsiangi etnikai csoportokról való személyes adatgyűjtést használja fel a széles körű megtorló kampányhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.