Ha gyakorlatilag nemzeti egyetértés van arról, hogy szükség van a Magyar Nagydíjra, akkor tudomásul kell venni, hogy a több mint harmincöt éves infrastruktúrán biztonsággal, a pálya folyamatos szinten tartása mellett maximum 2024-ig lehet futamot rendezni: ma már ugyanis sok feltételnek nem felelünk meg – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a Figyelőnek. Nem teljesítjük például – tette hozzá – a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kézikönyvében foglaltakat a tekintetben, hogy az abban előírt 7x21 méteres bokszok helyett nálunk csak 4x12-esek vannak.
„Azt is megemlíthetném, hogy 1985-ben még más kritériumok vonatkoztak a sajtóközpontra, mint ma, így a miénk mellett elment az idő”
– emlékeztetett az elnök-vezérigazgató.
Az átfogó felújítás keretében le kell bontani a teljes, több mint háromszáztíz méter hosszú főépületet, újjá kell építeni a bokszokat, két emeleti szinttel, toronnyal, versenyirányítási központtal kiegészítve. A létesítmény nemcsak szélesebb lesz – mivel a tizenkét méteres bokszok huszonegy méteresre bővülnek –, hanem hosszabb is, mert az egyre nagyobb helyet igénylő motorhome-ok miatt a depóterületet legalább húsz méterrel meg kell növelni. „Az építésnél kialakítunk egy hídszerkezetet és két alagutat is; részben a kommentátorfülkék és a paddock közötti kapcsolat biztosítása érdekében, másrészt így megszüntethető az úgynevezett Marlboro híd, s a nézők is átjuthatnak a paddockba. Mindez elképesztően nagy munka, melynek folyamán arra kell törekedni, hogy ne csak a Forma–1-nek megfelelő infrastruktúra jöjjön létre, hanem egy multifunkcionális rendezvényközpont is épüljön a tízezer férőhelyes lelátó mögött” – mondta Gyulay Zsolt.
Emellett a fedett lelátó fölött új kommentátorfülkék és VIP-páholyok létesülnek.
Az 5G-hálózat és egy új kamerarendszer kiépítése szintén a megvalósítandó feladatok között szerepel, ehhez viszont több mint négy kilométer hosszan optikai kábelt szükséges fektetni. „Ha minden valóra válik, amit szeretnénk, a miénk lesz az egyik legmodernebb pálya az F1-ben” – jelentette ki az elnök-vezérigazgató.
A nyomvonalat ugyanakkor nem érinti a felújítás, hiszen a 4381 méter hosszú pályacsík jó állapotban van. „Ami viszont katasztrofális, az a közmű: az áram- és a vízellátás. Ezeknek a korszerűsítése az első, mert jelen pillanatban ezek rejtik a legnagyobb kockázatot” – jelentette ki az elnök-vezérigazgató.
A teljes interjú a Figyelő legfrissebb számában olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.