A tegnap esti órákban jelentette be a Google, hogy módosítja alapalgoritmusát. Ennek hatására már ma reggel változott a magyar találati lista, sok webáruház forgalma ugrott meg vagy zuhant be a Black Friday előtt.
Van olyan magyar webáruház, amely már a reggeli órákban 200 százalékot meghaladó forgalomnövekedést könyvelhetett el a Google alapalgoritmusa változásának hatására. De természetesen vannak vesztesek is.
A Google hivatalos Twitter-oldalán jelentette be, hogy a magyar idő szerint késő esti órákban útjára indítja nagy alapalgoritmus-frissítését,
amely várhatóan két hét alatt rendezi át a kereséseinkre adott találati listát.
Az algoritmusmódosítás hatása már ma reggel észlelhető volt a magyar találati listán. Mind a termék-, mind az információs célú kereséseknél jelentősen változtak az egyes weboldalak helyezései.
A Google korábban szándékosan kerülte a nagy algoritmusfrissítéseket az ünnepi időszak előtt.
Ugyanakkor a tavalyi évben szintén december elejére időzített egy nagy frissítést, most pedig a Black Friday, az amerikai hálaadás és a karácsonyi szezon indulásakor engedte útjára nagy alapalgoritmus frissítését.
Az ilyen változások pedig
óriás csapást jelenthetnek a hazai webáruházaknak is, hiszen nem ritka, hogy a vesztesek akár organikus forgalmuk jelentős részét elveszítik,
pedig ebben az időszakban realizálódik a magyar webáruházak forgalmának jelentős része.
Természetesen vannak nyertesek is, de ez a fajta erős fluktuáció nagy kihívás számukra is, hiszen egyik napról a másikra akár megduplázódhatnak a megrendelések, amelyek kiszolgálása komoly kihívást jelenthet. Igaz ez általánosságban is, hogy a Google algoritmus változásai állandó kiszámíthatatlanságot hoznak az e-kereskedelemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.