A BioTechUSA tavaly 57 milliárd forint árbevételt ért el, ami jelentős növekedés a 2020-as 35 milliárdhoz viszonyítva. Munkavállalóinak 7,41 milliárd forint bruttó bért fizetett, 15,88 milliárd forint értékben szerződött a magyar alvállalkozóival, és várhatóan 9,03 milliárd forint lesz az adóteljesítménye. A vállalat történetének eddigi legsikeresebb évét zárta, a jelentős árbevétel-növekedés mellett minden értékesítési csatornáján bővülést ért el.
Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos tájékoztatása szerint a járvány miatti lezárások jócskán érintették a cég piacát, főként Nyugat-Európában, lépést kellett tartaniuk a felgyorsult digitalizációval, miközben elszálltak az alapanyagárak és a logisztikai költségek. „Kezdetben azért aggódtunk, hogy a termékeinket piacra tudjuk juttatni a lezárások ellenére is, ma a legnagyobb kihívás az, hogy megfelelő mennyiségben biztosítsuk az alapanyagokat a gyártáshoz” – emelte ki Lévai Bálint. Hozzátette,
ismét stabil, növekvő pályára állították a nemrég felvásárolt Scitec Nutritiont, és folytatták, illetve folytatják a BioTechUSA-val való összehangolását.
A vállalat kereskedelmi osztálya azon dolgozik, hogy fenntartsa a cég top 5-ben lévő piaci pozícióját az európai étrendkiegészítő-iparágban, ezt a többcsatornás értékesítési stratégiával kívánja elérni. A cégcsoport ugyanis nemcsak webáruházakban és boltokban árulja a termékeit, hanem több ezer, partnerek által üzemeltetett értékesítési ponton is, például hipermarketekben, élelmiszerláncokban, drogériákban és töltőállomásokon.
Tavaly a Scitec Nutrition testvérmárka esetében a partneri bizalom visszanyerésén, az új dizájn megismertetésén és a márka megerősítésén, a BioTechUSA esetében pedig a további növekedésen dolgoztak. „Mindkét márka számos új országban jelent meg, több piacon áttértünk a direkt értékesítésre, hat új boltot nyitottunk külföldön, és több üzletláncba is bekerültünk. Továbbá elindult az európai webshopunk, amelyben az online áruházzal nem rendelkező uniós országokat szolgáljuk ki” – emelte ki Lévai Balázs értékesítési stratégiáért felelős kereskedelmi igazgató, tulajdonos.
A vállalat bevételének 80 százaléka exportból származik,
több mint száz országban értékesít, a legnagyobb volumenben Németországban, amelyet Franciaország, Spanyolország, Lengyelország, Szlovákia, Olaszország, Csehország, Ausztria, Svédország és Görögország követ. Az export mellett egyébként a belföldi kereskedelem is jelentősen növekedett, amihez hozzájárult az is, hogy elindult a Scitec törzsvásárlói programja, megnyitották első új dizájnos Scitec-üzletüket az Etele Plázában, illetve első új dizájnos Builder-üzletüket Miskolcon.
Idén a cég történetének legnagyobb beruházási hullámát indítja el, befejezi a 650 millió forintból megvalósuló Huszti úti irodaépületének rekreációs helyiségekkel és több száz további munkaállomással való bővítését. A beruházás a tavalyi első negyedévben kezdődött és várhatóan az idei negyedik negyedévben fejeződik be. Ezenfelül a vállalat felállítja automata raktárát Szadán. A BioTechUSA a gyártó- és logisztikai központját Szadán alakította ki, a Scitec akvizíciója során pedig annak dunakeszi üzeme és budapesti raktára is bekapcsolódott a cégcsoport termelésébe és logisztikájába.
A vállalat szadai központja a közeljövőben csaknem 7000 négyzetméterrel bővül, ami lehetővé teszi az optimális készletezést.
Párhuzamosan zajlik a dunakeszi gyártóbázis korszerűsítése és az egyéb gyártástechnológiai beruházások.
Kizárólagosan magyar tulajdonú vállalat, 1800 munkatársA BioTechUSA Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A cégcsoporthoz a BioTechUSA mellett három márka tartozik, a Builder, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A vállalat kizárólagosan magyar tulajdonú, 1800 főt foglalkoztat, és mintegy 1500 termékből áll a kínálata. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.