BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint kétmilliárdos bevételt ért el a magyar szépségipari márka

Épül a cégcsoport új, korszerű gyártógépekkel felszerelt üzeme Veszprémben.

Nagyot ütött a kozmetikai iparon a koronavírus-járvány, a McKinsey tanácsadó cég összefoglalója szerint 2020-ban globálisan 33 százalékkal esett a dekorkozmetikumok forgalma, míg a szépségápolási kategóriában az összesített kiskereskedelmi forgalom 15 százalékkal csökkent. 2022-re éves szinten azonban újra növekedést várnak a szakértők.

A nehézségek ellenére sikeres évet zárt a Helia-D. Budaházy Péter tulajdonos, ügyvezető igazgató elmondta, hogy folyamatosan növekszik az idén 40 éves márka: 2004-ben vették meg a brandet és a recepteket és került újra magyar tulajdonba a cég. Ekkor 200 millió forint volt a forgalom,

2021-re a Helia-D Kft. árbevétele már meghaladta a 2 milliárdot.

A járványhelyzet a Helia D-t kevéssé sújtotta, a drogériáknak nem kellett bezárniuk a korlátozások alatt, de az idegenforgalmi helyeken a termékeladások szüneteltek, és a kozmetikák is sokáig zárva voltak. A pandémia a vásárlói szokásokat azonban átalakította: a nemzetközi trendekkel összhangban a dekorkozmetikumok iránti érdeklődés az állandó maszkhasználat miatt visszaesett, viszont a fertőtlenítőtermékek iránt lényegesen megugrott. Budaházy Péter szerint

a globális ellátási láncok problémái és az alapanyaghiányok a múlt év végén kezdtek begyűrűzni

bizonyos csomagolóanyagoknál, néhány alapanyagnál, vagy az árak lényegesen emelkedtek – például a glicerin és sok növényi olaj esetében –, és egyes alapanyagok átmenetileg vagy tartósan elérhetetlenné váltak. A speciális anyagok között van olyan, amely féléves csúszásban van, de a Távol-Keletről érkező csomagolóanyagok és pumpák is több hónapot késnek, ez pedig jelentősen megnehezítheti a gyártást. Azt egyelőre nehéz pontosan megítélni, hogy az ukrajnai háború milyen hatással lesz az alap- és csomagolóanyagokra.

Fotó: Shutterstock

A 2004-es indulás óta egy 8 milliárd forint forgalmú cégcsoport is kinőtt a vállalkozásból, ugyanis a növekedés másik fontos eszköze a cégvásárlás, illetve közös vállalkozások alapítása volt. A cégcsoport legnagyobb tagja a veszprémi PL Beauty Cosmetics Kft., amely saját fejlesztő- és mikrobiológiai laborral felszerelt, évi több mint 15 millió termék gyártására alkalmas, korszerű kozmetikai termékeket gyártó cég. A PL Beauty Cosmetics a cégcsoport cikkei mellett sok ismert nemzetközi kozmetikai márka termékét fejleszti és gyártja, és a termelés több mint 90 százaléka exportra, Nyugat-Európába és azon belül elsősorban a brit piacra megy. A csoport leggyorsabban növekedő vállalkozása a Geek & Gorgeous Kft., amelyet hét éve Rácz Judittal, a Krémmánia alapítójával közösen indított a Helia-D. A fiatal, tudatos vásárlókat megcélzó termékeket Rácz Judit fejleszti és a cégcsoport gyártja, és bár

a hazai értékesítés is dinamikusan nő, az export még annál is gyorsabban.

Az idén a gyógynövény-feldolgozáshoz, a szőrtelenítő- és a dekortermékek előállításához épül a cégcsoport új, korszerű gyártógépekkel felszerelt üzeme Veszprémben. A több száz millió forintos beruházás része egy újabb fejlesztőlabor létrehozása is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.