Nagyot ütött a kozmetikai iparon a koronavírus-járvány, a McKinsey tanácsadó cég összefoglalója szerint 2020-ban globálisan 33 százalékkal esett a dekorkozmetikumok forgalma, míg a szépségápolási kategóriában az összesített kiskereskedelmi forgalom 15 százalékkal csökkent. 2022-re éves szinten azonban újra növekedést várnak a szakértők.
A nehézségek ellenére sikeres évet zárt a Helia-D. Budaházy Péter tulajdonos, ügyvezető igazgató elmondta, hogy folyamatosan növekszik az idén 40 éves márka: 2004-ben vették meg a brandet és a recepteket és került újra magyar tulajdonba a cég. Ekkor 200 millió forint volt a forgalom,
2021-re a Helia-D Kft. árbevétele már meghaladta a 2 milliárdot.
A járványhelyzet a Helia D-t kevéssé sújtotta, a drogériáknak nem kellett bezárniuk a korlátozások alatt, de az idegenforgalmi helyeken a termékeladások szüneteltek, és a kozmetikák is sokáig zárva voltak. A pandémia a vásárlói szokásokat azonban átalakította: a nemzetközi trendekkel összhangban a dekorkozmetikumok iránti érdeklődés az állandó maszkhasználat miatt visszaesett, viszont a fertőtlenítőtermékek iránt lényegesen megugrott. Budaházy Péter szerint
a globális ellátási láncok problémái és az alapanyaghiányok a múlt év végén kezdtek begyűrűzni
bizonyos csomagolóanyagoknál, néhány alapanyagnál, vagy az árak lényegesen emelkedtek – például a glicerin és sok növényi olaj esetében –, és egyes alapanyagok átmenetileg vagy tartósan elérhetetlenné váltak. A speciális anyagok között van olyan, amely féléves csúszásban van, de a Távol-Keletről érkező csomagolóanyagok és pumpák is több hónapot késnek, ez pedig jelentősen megnehezítheti a gyártást. Azt egyelőre nehéz pontosan megítélni, hogy az ukrajnai háború milyen hatással lesz az alap- és csomagolóanyagokra.
A 2004-es indulás óta egy 8 milliárd forint forgalmú cégcsoport is kinőtt a vállalkozásból, ugyanis a növekedés másik fontos eszköze a cégvásárlás, illetve közös vállalkozások alapítása volt. A cégcsoport legnagyobb tagja a veszprémi PL Beauty Cosmetics Kft., amely saját fejlesztő- és mikrobiológiai laborral felszerelt, évi több mint 15 millió termék gyártására alkalmas, korszerű kozmetikai termékeket gyártó cég. A PL Beauty Cosmetics a cégcsoport cikkei mellett sok ismert nemzetközi kozmetikai márka termékét fejleszti és gyártja, és a termelés több mint 90 százaléka exportra, Nyugat-Európába és azon belül elsősorban a brit piacra megy. A csoport leggyorsabban növekedő vállalkozása a Geek & Gorgeous Kft., amelyet hét éve Rácz Judittal, a Krémmánia alapítójával közösen indított a Helia-D. A fiatal, tudatos vásárlókat megcélzó termékeket Rácz Judit fejleszti és a cégcsoport gyártja, és bár
a hazai értékesítés is dinamikusan nő, az export még annál is gyorsabban.
Az idén a gyógynövény-feldolgozáshoz, a szőrtelenítő- és a dekortermékek előállításához épül a cégcsoport új, korszerű gyártógépekkel felszerelt üzeme Veszprémben. A több száz millió forintos beruházás része egy újabb fejlesztőlabor létrehozása is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.